صف نفتکش‌ها در عسلویه برای ذخیره‌سازی میعانات گازی

صف نفتکش‌ها در عسلویه برای ذخیره‌سازی میعانات گازی
ذخیره‌سازی میعانات گازی در حالی از سوی مسئولان نفتی رد می‌شود که مشاهدات خبرنگار اعزامی فارس از عسلویه حاکی از صف بیش از ۴۰ نفتکش به منظور ذخیره‌سازی میعانات گازی از بندر عسلویه تا بندر طاهری است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مشاهدات عینی خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به عسلویه حاکی از حضور بیش از 40 فروند نفتکش به منظور ذخیره‌سازی میعانات گازی از بندر عسلویه تا بندر طاهری است.

این گزارش حاکی است، با راه‌اندازی فازهای 12، 15 و 16 و فاز 17 و 18 حدود 170 هزار بشکه میعانات گازی در پارس جنوبی تولید شده است که نتوانستیم این حجم از میعانات گازی را صادر کنیم.

گزارش فارس اضافه می‌کند؛ قرار است اولین محموله میعانات گازی تولیدشده از فاز 17و 18 به کره جنوبی صادر شود.

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران نیز اخیرا اعلام کرده است: پس از برداشته شدن تحریم‌های نفتی، روند صادرات میعانات گازی بهبود پیدا خواهد کرد، اما یک منبع آگاه نیز اظهار کرده است؛ اگر روند صادرات بهبود پیدا نکند، با مشکلات جدی در زمینه ذخیره‌سازی میعانات گازی روبه‌رو خواهیم شد و به احتمال زیاد، فازهای جدید نیز نتوانند در موعد مقرر به تولید برسند.

به گزارش خبرنگار فارس، این منبع آگاه تصریح کرد: هم‌اکنون حدود 35 میلیون بشکه میعانات گازی در دریا ذخیره‌سازی شده است که وجود این میزان میعانات موجب شده تا هزینه نگهداری آن در نفتکش‌ها افزایش یابد. 

گزارش فارس اضافه می‌کند: با راه‌اندازی فاز نخست پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس، انتظار می‌رود تا بخشی از میعانات ذخیره‌سازی شده در نفتکش‌ها در این پالایشگاه مصرف شود. اخیراً فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (س) نیز اعلام کرد، فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس در تولید نفتا به مرحله پیش‌راه‌اندازی رسیده است.

۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ۱۲:۴۹
تعداد بازدید : ۱,۰۴۹