هزینه مصرف ١٥ میلیارد دلاری سوخت در بخش حمل و نقل

هزینه مصرف ١٥ میلیارد دلاری سوخت در بخش حمل و نقل
وزیر نفت هزینه مصرف سالانه سوخت در بخش حمل ونقل را با قیمتهای کنونی نفت ١٥ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت:‌ صرفه جویی در این بخش اهمیت قابل توجهی دارد.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه، صبح امروز (‌سه شنبه، ٢٧ بهمن ماه) در حاشیه نهمین همایش بین المللی موتورهای درون سوز و نفت پس از بازدید از نمایشگاه جانبی این همایش در جمع خبرنگاران، گفت: طی سالهای اخیر اقدامهای خوبی برای بهبود کیفیت موتور تولیدی خودروها از نظر میزان مصرف و خروجی انجام شده است. 

وی با اشاره به حمایت وزارت نفت از تولید موتورهای با پایه بنزین، تصریح کرد: همچنین در زمینه تولید موتورهای با پایه گاز سوز چه برای خودروهای عمومی و سواری و موتور دیزلی برای خودروهای سواری کارگروه دائمی تشکیل خواهد شد تا بتوانیم به تعهدهای جهانی خود برای کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای عمل کنیم.

زنگنه با بیان این‌که هزینه مصرف سوخت در حمل و نقل کشور حتی با قیمتهای کنونی نفت سالانه ١٥ میلیارد دلار است، افزود: براین اساس صرفه جویی در این بخش اهمیت بالایی دارد.

وی با اشاره به اقدامهای انجام شده از جمله سی اچ پی (‌تولید همزمان برق و حرارت) که مورد علاقه وزارت نفت نیز بوده، ادامه داد: بهینه سازی مصرف در شهرها و ساختمانهایی که نیاز به آب گرم و حرارت دارند نیز از جمله اقدامهایی است که وزارت نفت علاقمند به آن است.

به گزارش شانا، سی اچ پی یک راه حل سودمند و پرنیاز جهان در جهت بهینه سازی مصرف انرژی و تولید انرژی بیشتر و پاکتر به معنای تولید همزمان برق و حرارت توسط یک سوخت است.

زنگنه همچنین در پاسخ به این پرسش  که آیا سرمایه گذاران خارجی نیز می توانند در تولید موتورهای پیش گفته مشارکت داشته باشند، گفت: این مسئله باید از خودروسازان پرسیده شود، اما فکر نمی کنم مانعی برای همکاری مشترک برای تولید کالا و همچنین صادرات آن وجود داشته باشد. 

وزیر نفت گفت:‌ با این حال فکر می کنم  ایران  زودی در زمینه تولید موتورهای با پایه گاز حرف اصلی را در دنیا بزند. 

۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ۱۴:۲۶
تعداد بازدید : ۱,۰۲۲