آمادگی سوئیسی ها برای انتقال فناوری به صنعت پتروشیمی ایران

آمادگی سوئیسی ها برای انتقال فناوری به صنعت پتروشیمی ایران
گروه سولزر به عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای فعال در بخش انرژی سوئیس آماده بازگشت به صنعت پتروشیمی ایران است.

به گزارش شانا، تورسن وینتر گرسته، معاون ارشد گروه سولزر روز دوشنبه (٢٦ بهمن ماه) در دیدار با مرضیه شاهدایی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از آمادگی شرکت خود برای حضور دوباره در صنعت پتروشیمی ایران خبر داد.

تورسن وینتر گرسته با اشاره به روابط خوب شرکت سولزر با ایران پیش از تحریم اظهار کرد: ما تجربه خوبی از همکاری با شرکتهای پتروشیمی ایران داریم و آماده هستیم در دوران پساتحریم دوباره در بخشهای مختلف صنعت پتروشیمی ایران فعالیت کنیم.

وی افزود: با توجه به روند فعالیت گروه سولزر آمادگی داریم تا در انتقال فناوری با طرحها و مجتمع های پتروشیمی ایران همکاریهای خوب و جامعی را آغاز کنیم.

وینترگرسته با اشاره به این که برای طراحی فرآیندها زمینه های همکاری مناسب است، ادامه داد: همچنین می توانیم در لایسنسها هم فعالیت و همکاری گسترده ای با شرکتهای ایرانی داشته باشیم.

معاون ارشد شرکت سولزر با بیان این که شناخت خوبی از صنعت پتروشیمی ایران داریم، تصریح کرد: همکاری با ٢ شرکت ایرانی را نیز آغاز کرده ایم.

وی با اشاره به زمینه های همکاری در بخشهای پلی استایرن، پلی کربنات و برخی پلیمرها، تأکید کرد: شرکتهای سوئیسی آماده بازگشت به ایران هستند.

انتقال دانش فنی، مهمترین شرط حضور شرکتهای خارجی

به گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرضیه شاهدایی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی نیز در این دیدار با تشریح موقعیت کنونی صنعت پتروشیمی ایران، اظهار کرد: سرمایه گذاری در بخشهای بالادستی و پایین دستی پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش مورد حمایت کامل این شرکت قرار دارد و در این مسیر شرکتهای سوئیسی می توانند در ایران حضور یابند.

وی افزود: انتقال دانش فنی و فناوریهای نوین یکی از مهمترین شرایط حضور شرکتهای خارجی در صنعت پتروشیمی ایران است.

۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ۱۰:۲۰
تعداد بازدید : ۱,۰۳۴