قیر ایران در اندونزیی خریدار نداشت

قیر ایران در اندونزیی خریدار نداشت
در بازار ایران قیمت قیر بشکه ای در تاریخ چهارم فوریه بدون تغییر بین ۲۴۰ تا ۲۵۰ دلار در هر تن فوب قرار داشت.

به گزارش «پتروتحلیل»، همچنین قیمت قیر عمده بدون تغییر نسبت به هفته گذشته بین ۱۹۰ تا ۲۰۰ دلار در هر تن بود.

این در حالی است که یک تاجر اندونزیایی از عدم خرید قیر ایران باتوجه به کاهش تقاضا در کشورش خبر داده است.

در جنوب چین هم قیر AH070 و AH-90 با کاهش هفتگی ۵۰ یوآنی در تاریخ ۳ فوریه بین ۱۷۰۰ تا ۱۷۵۰ یوآن در هر تن معامله شده است.

با نزدیک شدن تعطیلات سال نوی چین (هفتم تا سیزدهم فوریه) و متوقف شدن ساخت جاده ها، تقاضا در این بازار پایین آمده است. برخی تاجران باتوجه به اینکه در حال حاضر برای پروژه های ساخت جاده نیازی به قیر نداشته، برنامه ای برای خرید این محصول پیش از تعطیلات ندارند.

یکی از پالایشگاه های دولتی گزارش داده است به سبب تقاضای پایین از طرف تاجران فروش آن ها کاهش و ذخیره محصولاتشان افزایش یافته است.

اما در شرق چین، قیر AH-70 و AH-90 در تاریخ ۳ فوریه با کاهش ۵۰ یوآنی نسبت هفته قبل از آن بین ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ یوآن در هر تن معامله شدند.

در همین حال پالایشگاه ها به منظور منعقد کردن قرارداد قبل از تعطیلات سال نوی چین (هفتم تا سیزدهم فوریه) تخفیف های بیشتری را به مشتریان تخصیص دادند. این مسئله موجب کاهش قیمت های قیر در بازار داخلی این کشور شد.

به سبب متوقف شدن ساخت جاده ها تقاضا برای قیر به میزان چشمگیری کاهش یافته است. از این رو اشباع عرضه این محصول در این منطقه بیش از پیش شدت گرفت. قیر heavy traffic وارداتی با کاهش هفتگی ۱۰۰ یوآنی در این منطقه بین ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ یوآن در هر تن معامله شده است.

به گزارش «پتروتحلیل»، یکی از واردکنندگان قیر مستقر در شرق چین از یک پالایشگاه در کره جنوبی محموله ای را برای تحویل در ماه فوریه با رقم ۱۸۵ دلار در هر تن (CFR) خریدارای کرده است.

همچنین واردکنندۀ دیگری در این منطقه از دومین پالایشگاه بزرگ کره جنوبی محموله ای را برای تحویل فوری با قیمت ۱۹۰ دلار در هر تن (CFR) خریدارای کرده است.

۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ۱۰:۲۶
تعداد بازدید : ۱,۱۱۲