ارائه توانمندی های صنعت دیرگداز در صنایع پتروشیمی

ارائه توانمندی های صنعت دیرگداز در صنایع پتروشیمی
نخستین همایش و نمایشگاه توانمندی‌های صنعت دیرگداز در صنایع پتروشیمی در تالار آفرینش منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی کلید خورد.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، مدیرعامل این سازمان در همایش و نمایشگاه توانمندی‌های صنعت دیرگداز در صنایع پتروشیمی ضمن خوش آمد به میهمانان خود گفت: اگر چه میزان مصرف مواد نسوز کشور در حال حاضر حدود 400 هزار تن می باشد، اما با آهنگ رشد صنایع کشور در پسا برجام مصرف نسوز کشور به بیش از 600 هزار تن خواهد رسید و صنایع فولاد، صنایع سیمان و سرامیک و صنایع نفت و گاز و پتروشیمی به عنوان بزرگترین صنایع مصرف کننده مواد نسوز در این توسعه و رشد نقش اصلی را به عهده خواهند داشت.

علی یزدانی، خاطر نشان کرد: اگر چه با تلاش صنعتگران سخت کوش صنعت نسوز کشور در حال حاضر بیش از 95 درصد از نسوزهای مصرفی در داخل کشور تامین می شود، اما کماکان در تولید نسوزهای سنگین و قطعات پیچیده نیاز به منابع خارجی محسوس می باشد.

وی با اشاره به رفتارهای غیر انسانی چند ساله کشورهای غربی در تحریم ایران، اظهار امیدواری کرد با تعامل صنعت نسوز و صنایع دیگر کشور و همچنین پشتیبانی از تولید کنندگان داخلی بتوانیم در تولید داخلی مواد نسوز به مرز واقعی خود کفایی نائل گردیم.

یزدانی پیشنهاد کرد یک دبیرخانه ی دائمی بین صنعت پتروشیمی و صنعت دیرگداز تشکیل شود و برای رفع نیازهای صنعت پتروشیمی یک سند همکاری مشترک، تدوین، تصویب و عملیاتی شود.

در این همایش همچنین مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مدیران عامل شرکتهای بندرامام و رازی، دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت مواد نسوز و مدیر یکی از شرکتهای بخش خصوصی به ایراد سخنرانی پرداختند.

بعد از این همایش نیم روزه، نمایشگاه محصولات و مواد نسوز افتتاح و مورد بازدید قرار گرفت.

پنل های تخصصی نیز از عصر روز اول آغاز و تا پایان روز دوم همایش ادامه دارد.

کلیات صنعت دیرگداز در ایران، دیرگدازها و دسترسی به نتایج مطلوب علمی در صنعت پتروشیمی، پوشش های ضد حریق، کاهش اتلاف انرژی و دیرگدازها و دسترسی به نتایج مطلوب علمی در صنعت پتروشیمی از محورهای این همایش بودند.

سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، انجمن صنفی کارفرمائی صنعت مواد نسوز، شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین تاپیکو، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، انجمن صنفی کارفرمائید صنعت پتروشیمی و خانه معدن ایران برگزار کنندگان این همایش هستند.

این همایش و نمایشگاه به مدت 2 روز (27 و 28 بهمن ماه 1394) در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برپا شد.

۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ۱۰:۳۳
تعداد بازدید : ۱,۰۶۰