ثبت سود خالص 97 میلیون دلاری شرکت کویت استایرن

ثبت سود خالص 97 میلیون دلاری شرکت کویت استایرن
کویت استایرن ضمن رعایت استانداردهای جهانی در بخش عملیاتی، نرخ صدمات و تلفات ( injury rate ) صفر را در سال 2015 تجربه کرد.

به گزارش نیپنا به نقل از کونا (خبرگزاری رسمی کویت)، شرکت کویت استایرن ( TKSC ) در تاریخ سه شنبه بیستم بهمن ماه اعلام کرد که سود خالص این شرکت در سال مالی منتهی به 31 دسامبر 2015 ، 97 میلیون دلار بوده است. این رقم در سال 2014 میلادی 126 میلیون دلار بود.

کویت استایرن که اولین و تنها تولیدکننده استایرن مونومر در این کشور محسوب می شود؛ در سال 2004 تاسیس شد. این شرکت حاصل سرمایه گذاری مشترک شرکت های کویت آروماتیکس ( KARO ) و داوکمیکال آمریکا ( DOW ) است.

تحولاتی نظیر کاهش قیمت نفت خام در بازارهای جهانی و ناپایداری در بازار محصولات پتروشیمی در سال 2015 ، فعالیت بسیاری از شرکت های فعال در این صنعت را تحت تاثیر قرار داد.

هادی ابول، رئیس هیئت مدیره کویت استایرن، می گوید: با این همه شرکت ما به سبب عملکرد عالی در حوزه های متعدد، سود خالص قابل ملاحظه ای را تجربه کرد.

عادل المونیفی، مدیرعامل کویت استایرن، نیز عنوان کرد که این شرکت علی رغم یک رشته عملیات تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده، در سال 2015دستاوردهای بزرگی در مقیاس جهانی داشته است.

وی همچنین افزود: ظرفیت واقعی ( actual production ) تولید کویت استایرن 450 هزار تن در سال بود که در سال گذشته میلادی 10 درصد افزایش یافت. این در حالیست که عرضه تولیدات این شرکت در سطح بین المللی همچنان ادامه پیدا کرد.

المونیفی خاطر نشان کرد: کویت استایرن ضمن رعایت استانداردهای جهانی در بخش عملیاتی، نرخ صدمات و تلفات ( injury rate ) صفر را در سال 2015 تجربه کرد. از طرفی برنامه های در نظر گرفته شده برای بهینه سازی و کاهش هزینه ها، به صرفه جویی 20 درصدی در بخش هزینه های ثابت ( fixed cost ) انجامید.

مدیر عامل کویت استایرن یادآور شد: علی رغم افت 30 درصدی بهای استایرن مونومر در سال 2015 ، به سبب کاهش هزینه های خوراک اولیه، حاشیه سود این شرکت به خوبی حفظ شد.

۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ۱۵:۲۹
تعداد بازدید : ۱,۰۷۶