قیمت نفت در بازارهای جهانی بیش از ٣ دلار کاهش یافت

قیمت نفت در بازارهای جهانی بیش از ٣ دلار کاهش یافت
تردید درباره برگزاری نشست فوق العاده اوپک قیمت نفت خامهای شاخص را در هفته منتهی به ١٢ فوریه (جمعه، ٢٣ بهمن ماه) بیش از سه دلار کاهش داد، در این میان قیمت نفت سنگین ایران شاهد بیشترین کاهش بوده است.

به گزارش خبرنگار شانا، قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به ١٢ فوریه (جمعه، ٢٣ بهمن ماه) با سه دلار و ٤٩ سنت کاهش به ٢٦ دلار و ٢٦ سنت رسید، میانگین قیمت نفت خام سبک ایران از ابتدای امسال تاکنون ٢٦ دلار و ٨٢ سنت بوده است.

قیمت نفت خام سنگین ایران نیز با سه دلار و ٥٦ سنت کاهش به ٢٣ دلار و ٦٣ سنت برای هر بشکه رسید تا بیشترین کاهش را در میان نفت خامهای شاخص به خود اختصاص دهد؛ میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای امسال تاکنون ٢٣ دلار و ٩٣ سنت بوده است.

قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ٢٧ دلار و چهار سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، ٢ دلار و ١٦سنت کاهش یافت.

به گزارش اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، هربشکه نفت خام دبلیو تی آی آمریکا نیز در هفته منتهی به ١٢ فوریه با ٣ دلار و ١٣ سنت کاهش ، ٢٨ دلار و ١٥ سنت برای هر بشکه معامله شد.

قیمت نفت برنت با ٢ دلار و هشت سنت افزایش به ٣٠ دلار و ٤٧ سنت برای هر بشکه رسید، میانگین قیمت نفت برنت از ابتدای سال تا کنون ٣١ دلار و ١١ سنت برای هر بشکه رسید.

همچنین قیمت نفت خام شاخص دوبی و عمان نیز با ٢ دلار و پنج و ٢ دلار و ١١ سنت کاهش به ترتیب به ٢٨ دلار و ١١ سنت و ٢٨ دلار و ٨٠ سنت رسید.

به گزارش شانا، تردید در مورد برگزاری نشست فوق العاده اوپک، قیمتهای نفت خام را دوباره دچار کاهش کرد. در این میان آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد مازاد عرضه در نیمه اول سال ٢٠١٦ ممکن است بیش از مقداری باشد که تا کنون احتمال داده می شد.

تولید نفت از میدانهای رستی در آمریکا بیش از آنچه پیش بینی شده بود نفت و گاز تولید می کنند و از سوی دیگر پالایشگاههای آمریکا به دلیل کاهش سود پالایشی تقاضای خود را کاهش داده اند.در عین حال ذخیره سازیهای نفت خام در منطقه کوشینگ اوکلاهما به بالاترین سطح خود از سال ٢٠٠٤ تا کنون رسید.

همچنین آمار اولیه نشان داد که واردات نفت خام چین در ماه ژانویه در مقایسه با ماه دسامبر ٢٠١٥ کاهش یافته است، انتشار این ارقام نیز قیمتهای نفت را تحت فشار قرار داد.

۱ اسفند ۱۳۹۴ ۱۰:۴۷
تعداد بازدید : ۴۱۸