مدل مفهومی ریل‌گذاری بانک‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی رونمایی شد

مدل مفهومی ریل‌گذاری بانک‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی رونمایی شد
مدل مفهومی ریل‌گذاری بانک‌ها برای ایفای نقش در اقتصاد مقاومتی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، امروز با حضور رئیس کل بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌های دولتی، خصوصی و موسسات اعتباری مدل مفهومی ریل‌گذاری بانک‌ها برای ایفای نقش در اقتصاد مقاومتی رونمایی شد.

آیت اله ابراهیمی در این مراسم با بیان اینکه اگر قرار باشد بانک‌ها نقش مثبتی در اقتصاد مقاومتی داشته باشند براساس این طرح می توانند اقدامات لازم را انجام دهند، اظهارداشت: مدل مورد نظر با نظر مثبت رئیس کل بانک مرکزی و همچنین حمایت و همکاری بانک‌های دولتی و خصوصی طراحی شده است.

وی افزود: این مدل طرحی جامع و کامل با نظر کارشناسان و اقتصاددانان است که می‌تواند بانک‌ها را در جهت حرکت به سمت اجرایی شدن کامل اقتصاد مقاومتی در شبکه بانکی سوق دهد.

مدیرعامل بانک انصار به نقش عمده بانک مرکزی در اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: تنظیم حجم نقدینگی، ایجاد شرایط ثبات و پایدار در اقتصاد کلان و همچنین رفع موانع و ایجاد محیط مساعد برای نقش‌آفرینی بانک‌ها در اقتصاد مقاومتی از جمله اقدامات مثبت بانک مرکزی در این رابطه بوده است.

ابراهیمی اضافه کرد: بانک مرکزی می‌تواند با مجموعه‌ای از سیاست‌های پولی، ارزی، اعتباری، حوزه نظارتی و ریاست‌های پایدار خارجی و بودجه‌ای در جهت اقتصاد مقاومتی حرکت کنند که تاکنون نیز این گونه بوده است.

وی تصریح کرد: بانک‌ها باید با اجرای اقتصاد مقاومتی در جهت استحکام درونی شبکه بانکی حرکت کنند. 

۱ اسفند ۱۳۹۴ ۱۲:۳۰
تعداد بازدید : ۴۳۰