پیشرفت فیزیکی پتروشیمی کاوه، به مرز 85 درصد رسید

پیشرفت فیزیکی پتروشیمی کاوه، به مرز 85 درصد رسید
پیشرفت فیزیکی پتروشیمی کاوه با شتاب مناسبی در حال انجام است و میزبان پیشرقت این طرح تا پایان دی ماه ، به 84.31 درصد رسید .

به گزارش نیپنا، شرکت متانول کاوه با هدف احداث بزرگترین واحد تولید متانول در جهان با درجه کیفی A–A و ظرفیت 7 هزار تن در روز در بندر دیر واقع در بوشهر تاسیس شده است و در حال حاضر مراحل پایانی فاز ساخت و ساز خود را پشت سر می گذارد.

سرمایه گذاری پتروشیمی متانول کاوه با تشکیل کنسرسیومی با عاملیت بانک تجارت و مشارکت بانکهای ملت، تجارت و صنعت و معدن انجام می شود.

متانول مایعی شفاف و بی رنگ است که به طورگسترده در تولید انواع مختلف مواد شیمیایی همانند فرمالدئید، رزین ها,DMEMTBE اسید استیک، حلالها، الفین ها و غیره... استفاده می شود. همچنین متانول را می توان به عنوان یک منبع انرژی پاک برای توربین ها، اتومبیل ها, سوخت بیل های الکتریکی و غیره مورد توجه قرار داد که ضمن سازگاری با محیط زیست دارای ارزش حرارتی بالا و موثری نیز هست.

ایران به دلیل بهره مندی از ذخایر عظیم گازی در صورت سرمایه گذاری در پروژه هایی نظیر MTO/NTP برای تولید الفین ها از متانول می تواند پیشتاز باشد. این طرح ها می تواند مصرف متانول داخلی را به شدت افزایش دهد.

کشورهای چین، ژاپن، کره جنوبی، هند، سنگاپور، تایوان، تایلند، ترکیه، اروپای غربی با جمع کل واردات ١٥ میلیون تن عمده ترین بازارهای هدف برای متانول صادراتی خاورمیانه محسوب می شوند.

۱ اسفند ۱۳۹۴ ۱۴:۱۹
تعداد بازدید : ۳۸۹