هند برای تامین گاز مورد نیاز خود با ایران مذاکره می‌کند

هند برای تامین گاز مورد نیاز خود با ایران مذاکره می‌کند
قائم مقام وزیر نفت هند از ابراز علاقه دوباره این کشور برای پیوستن به خط لوله صلح و گسترش مناسبات دو کشور در حوزه انرژی خبر داد.
 

باهار گاوا در حاشیه دیدار و مذاکره با احمد خالدی، معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت که هفته گذشته انجام شد، در گفت و گو با خبرنگار شانا، مذاکرات این دوره ایران و هند را بسیار ثمربخش خواند و گفت: در سفر دو روزه به ایران، مذاکراتی در باره موضوع های مورد علاقه دو طرف در حوزه انرژی به خصوص واردات گاز و ال.ان.جی با وزیر نفت و مدیران عالی رتبه صنعت نفت ایران داشتیم.

وی با بیان این که به واردات نفت از کشورهای خارجی به خصوص ایران متکی هستیم، گفت: ایران و هند رابطه ای طولانی و تاریخی دارند و هدف ما گسترش روابط با ایران در بخش نفت و گاز است.

قائم مقام وزیر نفت از امضای صورت جلسه ملاقات (minutes of meeting) در این دیدار خبر داد و گفت: با امضای ام.او.ام یاد شده نه تنها روابط دو کشور گسترش می یابد، بلکه عمیق تر نیز خواهد شد.

وی در باره خرید گاز از ایران و پیوستن این کشور به خط لوله صلح را یکی از موارد مطرح شده در این نشست برشمرد و گفت: علاقه مند به حضور در این پروژه هستیم و با وزیر نفت ایران مذاکراتی در این باره داشتیم، در همین حال برای پیوستن به خط لوله صلح باید موضوع قیمت گاز تحویلی نهایی شود تا بتوان در خرید گاز یا خرید ال.ان.جی از ایران تصمیم گیری کرد.

وی در باره اعلام آمادگی هند برای سرمایه گذاری در دیگر بخش های صنعت نفت نیز گفت: پیشنهادهای جدیدی برای سرمایه و مشارکت در صنعت نفت ایران دربافت کردیم که با بررسی آنها، نظر نهایی اعلام خواهد شد.

قائم مقام وزیر نفت هند با تاکید بر این که علاقه مند به گسترش روابط با ایران در حوزه انرژی هستیم، گفت: مذاکرات یاد شده تا زمان حصول نتیجه ادامه خواهد یافت.

بر پایه این گزارش، باهار گاوا، قائم مقام وزیر نفت هند، در راس هیئتی یکشنبه (28 آذر) به منظور تشکیل کارگروه مشترک ایران و هند و ادامه مذاکرات پیشین دو کشور به ایران سفر کرد؛ وی در این سفر دو روزه با سید مسعود میرکاظمی وزیر نفت ایران، جواد اوجی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و برخی از مدیران شرکت پالایش و پخش فراوده های نفتی دیدار و مذاکره کرد.

۹ دی ۱۳۸۹ ۰۱:۱۸
شانا |
تعداد بازدید : ۱,۱۷۲