وزیران خارجه و تجارت عمان به دیدار زنگنه آمدند

وزیران خارجه و تجارت عمان به دیدار زنگنه آمدند
وزیران امور خارجه و تجارت عمان صبح امروز در تهران با وزیر نفت ایران ملاقات و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، یوسف بن علوی، وزیر امور خارجه و وزیر تجارت عمان صبح امروز (یکشنبه، دوم اسفند ماه) در محل ساختمان مرکزی وزارت نفت ایران با بیژن زنگنه دیدار و گفتگو کردند.

وزیران خارجه و تجارت عمان در دیدار با وزیر نفت ایران درباره گسترش همکاریهای اقتصادی بویژه در صنایع نفت و گاز تاکید کردند.

یوسف بن علوی قرار است در جریان این سفر افزون بر دیدار با وزیر نفت با رئیس کل بانک مرکزی، وزیران راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و اعضای اتاق بازرگانی  دیدار و گفتگو کند.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه دیروز (شنبه، یکم اسفندماه) در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با بن علوی گفت: ما سقفی برای روابط با عمان قائل نیستیم و روابط دو کشور در همه حوزه ها گسترش می یابد.

سلطان نشین عمان در سالهای اخیر رویکرد مستقلی را در عرصه سیاست خارجی و تحولات منطقه در پیش گرفته است، این کشور در جریان مذاکرات هسته ای ایران و گروه ١+٥ نیز نقش بسیار مهمی داشت.

بر اساس این گزارش، مقامهای دو کشور ایران و عمان طی یکسال گذشته بارها با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند، آخرین دیدار مربوط به یکم بهمن ماه است که وزیر نفت ایران به دعوت همتای عمانی به این کشور سفر کرد و درباره صادرات گاز به عمان، استفاده از ظرفیت خالی تولید ال ان جی این کشور و تبادل درباره بازار نفت گفتگو کردند.

در این دیدار توافق شد تا خط لوله ای با ظرفیت ارسال یک میلیارد فوت مکعب گاز معادل ٢٨ میلیون مترمکعب در روز و سالانه ١٠ میلیارد مترمکعب از سوی ایران و به صورت مشترک میان دو کشور احداث شود.

۲ اسفند ۱۳۹۴ ۱۰:۴۹
تعداد بازدید : ۳۷۱