مراودات بانکی ایران با پاکستان هم برقرار نشد

مراودات بانکی ایران با پاکستان هم برقرار نشد
با وجود گذشت بیش از یک ماه از اجرایی شدن توافق هسته‌ای روابط بانکی بین ایران و پاکستان هنوز برقرار نشده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بیزینس ریکوردر، صادر کنندگان پاکستانی به‌دنبال ایجاد یک کانال بانکی رسمی برای افزایش مبادلات تجاری بین ایران و پاکستان هستند.

این صادر کنندگان گفتند، بعد از لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران، فرصت‌های جدید و قابل توجهی برای صادر کنندگان و تجار پاکستانی وجود دارد تا تجارت دوجانبه را ارتقا دهند، اما عدم وجود یک کانال بانکی رسمی مانعی بر سر راه چشم‌اندازهای رشد روابط تجاری دو کشور است.

وحید احمد، رئیس اتحادیه صادرکنندگان، واردکنندگان و تجار میوه و سبزیجات پاکستان گفت، این کشور می‌تواند بیش از 75 میلیون دلار میوه و محصولات مرتبط دارای ارزش افزوده به ایران صادر کند، اما این امر مستلزم توجه دولت به تسهیل کار صادرکنندگان است.

وی افزود، به‌منظور بهره برداری کامل از لغو تحریم‌های ایران، ایجاد یک کانال بانکی رسمی برای ارتقای میزان صادرات به ایران ضروری است.

احمد در ادامه گفت: «پاکستان پتانسیل صادرات 50 میلیون دلاری نارنگی، 13 میلیون دلاری انبه و 12 میلیون دلاری محصولات مرتبط دارای ارزش افزوده به ایران را دارد».

وی خواستار اتخاذ یک سیاست بلندمدت برای به دست آوردن بازار ایران شد و اضافه کرد، اکنون زمان آن است که دولت یک کانال بانکی مناسب بین دو کشور ایجاد کند. دولت فدرال نیز باید هیئت‌های تجاری بلندپایه‌ای را برای بررسی فرصت‌های صادرات به ایران اعزام کند.

۲ اسفند ۱۳۹۴ ۱۰:۵۴
تعداد بازدید : ۳۷۴