کاهش ٥ دلاری قیمت بنزین در بازار آسیا

کاهش ٥ دلاری قیمت بنزین در بازار آسیا
قیمت بنزین در بازار آسیا در هفته منتهی به ١٢ فوریه (جمعه، ٢٣ بهمن ماه) برای دومین هفته متوالی بیش از پنج دلار برای هر بشکه کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار شانا، قیمت هر بشکه بنزین در بازار سنگاپور در هفته منتهی به ١٢ فوریه (جمعه، ٢٣ بهمن ماه) با پنج دلار و ٦٩ سنت کاهش به ٤٠ دلار و ٤٨ سنت برای هر بشکه رسید؛ بالا رفتن سطح ذخیره‌سازی بنزین در آمریکا و نبود امکان صادرات این فرآورده نفتی از آسیا به آمریکا سبب کاهش قیمت بنزین در بازار آسیا شده است.

قیمت بنزین در بازار آسیا در دو هفته گذشته بیش از هفت دلار برای هر بشکه کاهش یافت.

قیمت گازوئیل در بازار سنگاپور نیز در هفته مورد بررسی با یک دلار و ٩٥ سنت کاهش به ٣٥ دلار و ٧٧ سنت برای هربشکه رسید؛ فراهم شدن فرصت صادرات گازوئیل از آسیا به بازار آفریقا تا حدودی سبب تقویت قیمت این فرآورده نفتی در این منطقه گردیده است؛ اما عرضه فراوان گازوئیل از منطقه خلیج‌فارس به بازار آسیا که بازار آن منطقه را با عرضه مازاد این فرآورده نفتی روبرو کرده، سبب کاهش قیمت گازوئیل در بازار آسیا شده است.

به گزارش اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، همچنین قیمت نفت کوره نیز در بازار آسیا به ٢١ دلار و ٨١ سنت به ازای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته ٢ دلار و ٥٨ سنت کاهش نشان می دهد.

قیمت بنزین در خلیج مکزیک در هفته مورد بررسی با یک دلار و ١١ سنت کاهش به ٣٧ دلار و ٧٨ سنت برای هر بشکه رسید، همچنین قیمت بنزین در بازار رتردام نیز نسبت به هفته گذشته چهار دلار و  ٢ سنت کاهش یافت و به ٤٧ دلار و ٧٠ سنت به ازای هر بشکه رسید.

۲ اسفند ۱۳۹۴ ۱۴:۵۵
تعداد بازدید : ۸۲۹