عرضه 5 درصد سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در بورس قطعی شد

عرضه 5 درصد سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در بورس قطعی شد
هئیت وگذاری ضمن تصویب فروش بلوکی 5 شرکت بالاست، پتروشیمی های فسا و جهرم،گسترش ایلیا صنعت شفق و صنایع و صادرات پارس، با عرضه 5 درصد سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در بورس موافقت کرد.
 

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس، در جریان برگزاری جلسه دیروز هئیت وگذاری قیمت پایه و شرایط واگذاری سهام 5 شرکت دولتی به تصویب رسید تا سازمان خصوصی سازی در روزها و هفته های آینده اقدام به عرضه خرد و بلوک سهام کند.

در این جلسه با واگذاری 5 درصد سهام شرکت 2.48 هزار میلیارد تومانی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس به صورت تدریجی در بورس به منظور کشف قیمت و 4 درصد منهای یک سهم این شرکت بابت سهام ترجیحی موافقت شد.

براساس این گزارش، درجلسه 15 اسفند هیئت پذیرش اوراق بهادار ، به دلیل ناکافی بودن اطلاعات ارایه شده توسط هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس،موضوع پذیرش در بورس این شرکت مشمول اص 44 به اولین جلسه سال جدید موکول شد تا بار دیگر وضعیت این شرکت مشمول اصل 44 بررسی شود. بعداز بررسی مجدد پرونده در جلسه سوم اردیبشهت ، این شرکت با سرمایه 2 هزار و 480 میلیارد تومانی در فهرست شرکت های بازار دوم سهام پذیرفته و مقرر شد تا نسبت به تکمیل امیدنامه و ارایه توضیحاتی در مورد بندهای گزارش حسابرسی، فرایند درج نام آن هم نهایی شود.

دلیل حضور این شرکت (که از لحاظ ارزش روز بازار بزرگترین شرکت مشمول اصل 44 محسوب می شود) در بازار دوم معاملات هم ناشی از عدم ارایه تعهد20 درصدی سهام شناور آزاد به عنوان یکی از شروط تعیین شده بود اما سهامدار عمده هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس حاضر به ارایه تعهد 10 درصد سهام بود.بنابراین با در نظر گرفتن دستور العمل پذیرش ، این شرکت در بازار دوم معاملات پذیرفته شد.

هئیت واگذاری علاوه بر این شرکت ، با واگذاری 68.39 درصد سهام شرکت خدمات مهندسی ساختمان و تاسیسات راه آهن(بالاست)، 19.87 و 19.88 درصد سهام پتروشیمی های فسا و جهرم و و 40.57 درصد توسعه صنایع و صادرات پارس از طریق فرابورس به صورت نقد و اقساط  و 30 درصد سهام شرکت گسترش ایلیا صنعت شفق از طریق مزایده به صورت نقد موافقت کرد.

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۱۳:۵۳
تعداد بازدید : ۱,۳۸۶