تولید گوگرد پالایشگاه هاشمی نژاد بیش از ٢٠٠ درصد افزایش یافت

تولید گوگرد پالایشگاه هاشمی نژاد بیش از ٢٠٠ درصد افزایش یافت
شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد در ١١ ماه امسال نزدیک به ١٥ میلیارد مترمکعب گاز از چاه های ترش و شیرین منطقه عملیاتی خانگیران دریافت کرده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: در ١١ ماه پارسال، ١٣ میلیارد و ٧٨٣ میلیون مترمکعب گاز از چاه های ترش منطقه عملیاتی خانگیران دریافت شد که این آمار در مدت مشابه امسال به ١٣ میلیارد و ٨٢٥ میلیون مترمکعب رسیده است.

ناصر اسلامی افزود: بنابراین میزان دریافت گاز در ١١ ماه سال ٩٤ نسبت به مدت مشابه در سال پیش، ٤٢ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

وی با بیان این که این شرکت بزرگترین تولید کننده گوگرد کشور به شمار می آید، تصریح کرد: میزان گوگرد تولیدی این مجتمع در ١١ ماه سال گذشته ٥٦٣ هزار تن بوده که براساس آمارها در ١١ ماه ٩٤، گوگرد تولیدی به ٥٧١ هزار تن رسیده است.

وی ادامه داد: گوگرد تولیدی این شرکت در این مدت نسبت به مدت مشابه در سال ٩٣ حدود هشت هزار تن افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد با بیان این که فروش کود گوگرد بنتونیتی (پاستیل) این شرکت نیز جایگاه خود را در بازار کودهای کشاورزی به دست آورده است، تاکید کرد: آمار فروش ١١ ماهه این محصول در سال ٩٣ به میزان یکهزار و ٩٢١ تن بوده که این مقدار در مدت مشابه امسال به پنج هزار و ٨٣٤ تن رسیده که حکایت از رشد ٢٠٠ درصدی دارد.

وی با اشاره به بهره برداری از مخزن ذخیره سازی شوریجه برای افزایش پایداری انتقال گاز شمال کشور در فصل زمستان گفت: در سه ماه آذر، دی و بهمن سال ٩٣ میزان ٧٧٤ میلیون مترمکعب گاز از مخزن ذخیره سازی شوریجه برداشت شده که این مقدار در مدت مشابه امسال به ٨٨١ میلیون مترمکعب رسیده است.

اسلامی اعلام کرد: افزایش ١٠٧ میلیون مترمکعبی  برداشت از این مخزن در سال ٩٤ نسبت به سال گذشته کمک شایانی به شرکت ملی گاز ایران در تامین انرژی پاک برای مشترکان در فصل زمستان کرده است.

به گزارش شانا، شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد گاز مورد نیاز استانهای خراسان شمالی، رضوی، جنوبی، گلستان، مازندران و قسمتی از استان سمنان را تولید و تامین می کند.

۳ اسفند ۱۳۹۴ ۱۰:۱۹
تعداد بازدید : ۸۹۳