رشد ٣ برابری حضور خارجیها در ایران پلاست دهم

رشد ٣ برابری حضور خارجیها در ایران پلاست دهم
مدیر نمایشگاه ایران پلاست از افزایش ٣ برابری حضور شرکتهای خارجی در دهمین دوره این نمایشگاه خبر داد و گفت: این دوره از نمایشگاه با حضور حدود ٤٠٠ شرکت داخلی و بیش از ٤٠٠ شرکت خارجی برگزار خواهد شد.

محمد مقاره در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به این که هدف نمایشگاه ایران پلاست فراهم کردن فرصت کسب و کار جهانی برای صنایع داخلی است، اظهار کرد: براین اساس «کسب و کار جهانی» شعار دائمی نمایشگاه ایران پلاست شد، تا حامل چنین پیامی برای شرکتکنندگان باشد.

وی با بیان این که برگزاری نمایشگاه ایران پلاست سبب ایجاد همگرایی میان صنایع پایین دست پتروشیمی می شود، افزود: این نمایشگاه در چهار حوزه مواد اولیه، ماشین آلات، محصولات ساخته و نیمه ساخته، خدمات فنی و مهندسی برگزار می شود.

مدیر نمایشگاه ایران پلاست با اشاره به این که نمایشگاه فراهم کردن فرصتی برای معرفی و عرضه است، ادامه داد: نمایشگاه عرصه ای برای رقابت میان تولیدکنندگان داخلی و خارجی است.

بین المللی بودن نمایشگاه به اعتبار حضور شرکتهای خارجی است

مقاره با اشاره به این که تا پیش از این بیشترین حضور بین المللی در نمایشگاه ایران پلاست در دوره نهم با اختصاص ١٣ درصد فضا به شرکتهای خارجی بوده است، اظهار کرد: حضور شرکتهای خارجی در دوره دهم ٣ برابر رشد داشته و حدود ٨ هزار مترمربع فضا به این شرکتها اختصاص داده شده است؛ بیش از ١٧ هزار مترمربع نیز فضا به شرکتهای داخلی در این دوره از نمایشگاه داده شده است.

وی با اشاره به این که نمایشگاه کی پلاس که به صورت سه سالانه در دوسلدورف آلمان برگزار می شود و معتبرترین نمایشگاه پلاستیک جهان است، الگوی این نمایشگاه است، گفت: با وجود آن که کشور آلمان- برگزار کننده نمایشگاه K- بزرگترین تولیدکننده ماشین آلات پلاستیک جهان است، اما در نمایشگاه K فقط ٢٠ درصد شرکت کنندگان آلمانی هستند و ٨٠ درصد دیگر شرکت کنندگان از سایر نقاط جهان حضور می یابند؛ این نشاندهنده این است که بین المللی بودن نمایشگاه به اعتبار حضور شرکتهای بین المللی از سراسر جهان است در غیر این صورت نمایشگاه تبدیل به یک نمایشگاه کاملا بومی می شود.

نمایشگاه ایران پلاست؛ بین المللی ترین نمایشگاه کشور

مدیر نمایشگاه ایران پلاست، این نمایشگاه را بین المللی ترین نمایشگاه کشور از نظر درصد مشارکت کنندگان خارجی برشمرد و افزود: درصد شرکت کنندگان خارجی در دهمین دوره نمایشگاه بین المللی ایران پلاست به حدود ٣٣ درصد می رسد.

مقاره ادامه داد: تاکنون حضور حدود ٤٠٠ شرکت داخلی و بیش از ٤٠٠ شرکت خارجی در این دوره از نمایشگاه قطعی شده است.

وی با بیان این که شرکتهایی از کشورهای یونان، روسیه، فرانسه، هلند، بلژیک، سوئیس، اتریش، آلمان، ایتالیا، انگلیس، اسپانیا، جمهوری چک، آفریقای جنوبی، هند، پاکستان، چین، تایوان، ترکیه، کره، ارمنستان، عراق و امارات در دوره دهم نمایشگاه ایران پلاست شرکت کرده اند، اظهار کرد: کشورهای آلمان، اتریش و ایتالیا بیشترین فضا را که هر کدام حدود ٤٠٠ مترمربع است در میان کشورهای دیگر به خود اختصاص داده اند.

مدیر نمایشگاه ایران پلاست با اشاره به این که طبقه اول و دوم سالن٤١ و طبقه اول سالن ٤٠ به طور کامل به کشور چین اختصاص پیدا کرده است، گفت: این کشور حدود ٣ هزار مترمربع را به خود اختصاص داده است.

مقاره کشورهای تایوان و ترکیه را از دیگر کشورهایی دانست که حضور پررنگی در این نمایشگاه خواهند داشت.

وی با بیان این که حضور شرکتهای بین المللی در این نمایشگاه بسیار پررنگ است، تصریح کرد: با توجه به اجرای برجام و لغو تحریمها، استقبال شرکتها برای حضور در این نمایشگاه بسیار افزایش یافت، به همین دلیل سالن ٤٠ را به شرکتهای داخلی و سالن ٢٧ را نیز به شرکتهای خارجی اضافه کردیم؛ البته هنوز هم درخواستهایی از شرکتهای خارجی داریم اما دیگر فضایی برای واگذاری در اختیار نداریم.

شناسایی و دعوت از بازرگانان حوزه پلاستیک

مقاره با بیان این که فروش عمده صنایع پایین دست به عراق، افغانستان، ترکمنستان و پاکستان است، گفت: ستاد نمایشگاه ایران پلاست تجار و بازرگانان حوزه پلاستیک را شناسایی و از آنها برای بازدید از نمایشگاه دعوت کرده است تا در این نمایشگاه فرصتی برای تعامل بیشتر صنایع پایین دست داخلی فراهم شود.

مدیرنمایشگاه ایران پلاست افزود: براساس برنامه ریزی ها، ستاد نمایشگاه ایران پلاست سقف ٢٠٠ نفر را با امکانات رفاهی رایگان پوشش می دهد.

مقاره به شناسایی ١٠٠ نفر از این بازرگانان تاکنون اشاره کرد و گفت: این روند کمک به توسعه صنایعی می کند که خود توانایی شرکت در نمایشگاههای هدف و شناخت بازارها را ندارند.

مدیر نمایشگاه ایران پلاست ادامه داد: در آخرین اجلاس D٨ در آنکارا، موافقت برگزاری اجلاس آتی در حاشیه نمایشگاه دهم ایران پلاست گرفته شد تا این گروه از این نمایشگاه نیز بازدید داشته باشند.

وی با اشاره به این که نخستین دوره نمایشگاه ایران پلاست در سال ٨١ برگزار شده است، گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی، ایجاد بازار فروش مناسب در سطح منطقه و فراهم کردن زمینه عرضه تولیدات شرکتهای تولید کننده محصولات پتروشیمی بوده است.

مقاره با اشاره به این که ٥ دوره ابتدایی نمایشگاه ایران پلاست تا سال ٨٥ به صورت سالانه برگزار شد، یادآور شد: از آن به بعد با این استدلال که صنعت پلاستیک از نظر رشد فناوری و عرضه محصولات جدید شاهد تحولات بزرگ سالانه نیست و همچنین نمایشگاه ایران پلاست به اعتباری رسیده است که نیازی به مطرح شدن سالانه آن وجود ندارد، این نمایشگاه به صورت دوسالانه برگزار شد.

به گزارش شانا، دهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست به عنوان بزرگترین گردهمایی صنعت پتروشیمی و صنایع تکمیلی پتروشیمی ایران و خاورمیانه، ٢٥ تا ٢٩ فروردین ماه ١٣٩٥ در محل دائمی نمایشگاههای بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

۳ اسفند ۱۳۹۴ ۱۲:۱۹
تعداد بازدید : ۹۹۰