مذاکره مقامات ایران و اندونزی برای توسعه همکاری در صنعت نفت و گاز

مذاکره مقامات ایران و اندونزی برای توسعه همکاری در صنعت نفت و گاز
نشست مقام های بلندپایه وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران و وزارت انرژی و منابع معدنی اندونزی امروز (سه شنبه) در این کشور جنوب شرق آسیا آغاز می شود و همکاری های دو جانبه در خصوص نفت و گاز مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا، 'ویراتماجا پوجا' مدیرکل بخش نفت و گاز وزارت انرژی و منابع معدنی اندونزی، گفت که این دیدار بین مقام های شرکت ملی نفت و مقامات بخش گاز ایران و اندونزی انجام می شود و عرضه نفت خام و گاز مایع در این نشست مورد بحث قرار می گیرد.
وی گفت که نه تنها یکی از محورهای بحث با مقامات ایرانی سرمایه گذاری در بخش انرژی اندونزی است، بلکه فرصت های سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز ایران نیز مورد تبادل نظر قرار می گیرد.
به نوشته تارنمای 'بریتاساتو'، این مقام وزارت انرژی اندونزی، گفت که فرصت هایی برای سرمایه گذاری بین دو کشور وجود دارد.
وی گفت که در این نشست دو روزه ، گفت وگو دو طرفه خواهد بود و ما انتظار داریم در این نشست به تفاهمی برای همکاری برسیم.
'ویراتماجا پوجا' در نشستی خبری، گفت که اندونزی قصد واردات نفت و گاز مایع از ایران را دارد و از سوی دیگر سرمایه گذاری برای ساخت یک پالایشگاه نفت در اندونزی مطرح است.
وی گفت: ما در این نشست ها از مقامات و شرکت های ایرانی در بخش انرژی برای سرمایه گذاری در ساخت پالایشگاه و سرمایه گذاری برای ذخیره سازی سوخت دعوت می کنیم. بحث ساخت یک کارخانه کود شیمیایی نیز مطرح است.
وی گفت که تعدادی تفاهم نامه بین دولت ها و بین شرکت های ایرانی و اندونزیایی امضا خواهد شد.
سفر هیات ایرانی در پاسخ به سفر چندی پیش 'سعید سودیرمان' وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی به تهران و مذاکراه با مقامات کشورمان انجام می شود.
وزیر انرژی اندونزی پس از اجرای برجام و لغو تحریم ها، گفت: اکنون فرصت تعامل با ایران در تعدادی از طرح ها مانند پالایشگاه، پتروشیمی، برق و حتی طرح های جدید و منابع انرژی تجدیدپذیر است.
سودیرمان که طی یکسال گذشته چند بار به ایران سفر کرده است، گفت: این شرایط به ما فرصت می دهد در بخش برق، به ویژه انرژی های جدید و تجدیدپذیر مانند انرژی های آبی و بادی با ایران همکاری کنیم.
۴ اسفند ۱۳۹۴ ۰۹:۲۲
تعداد بازدید : ۸۴۸