پاکستان به گاز ایران نیاز دارد

پاکستان به گاز ایران نیاز دارد
معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت در واکنش به امضای قرارداد ال ان جی پاکستان با قطر گفت: پاکستان نیازمند گاز طبیعی ایران است.

امیرحسین زمانی نیا در گفتگو با خبرنگار شانا در واکنش به امضای قرارداد ال ان جی پاکستان با قطر هم گفت: پاکستان به دلیل کمبود شدید انرژی به حجم بالایی از گاز طبیعی نیاز دارد و ما از این که اسلام آباد سبد واردات گاز خود را متنوع کند استقبال می کنیم، پاکستان در هرصورت نیازمند تکمیل پروژه خط لوله گاز آی پی و دریافت گاز از این خط لوله است.

وی درباره این که خرید ال ان جی قطر از سوی پاکستان به معنی پشت کردن به ایران نیست، تاکید کرد: در تجارت این بحثها مطرح نیست؛ ما خوشحالیم که پاکستان می تواند سبد تامین منابع انرژی مور نیاز خود رامتنوع کند، ایران نیز موقعیت بسیار خوبی برای کمک به این کشور دارد، ضمن این که نیاز گازی پاکستان فراتر از حجم توافق شده برای خرید ال ان جی از قطر است.

وزیر نفت نیز روز گذشته درباره سفر شاهد خاقان عباسی، وزیر نفت پاکستان به ایران به شانا گفت: وزیر نفت پاکستان برای سفر به تهران دعوت شده است و ما آماده استقبال از ایشان در هر زمانی هستیم.

به گزارش شانا، بخش ایرانی خط لوله آی پی (IP) به طول ٩٠٠ کیلومتر با هزینه ٢,٥ میلیارد دلار ساخته شده و برای تکمیل آن نیز باید حدود یک میلیارد دلار دیگر نیز سرمایه‌گذاری شود، اما بخش دوم این خط لوله در خاک پاکستان به طول ٧٨٠ کیلومتر هنوز ساخته نشده است.

۴ اسفند ۱۳۹۴ ۱۰:۴۱
تعداد بازدید : ۸۳۴