رشد اقتصادی ٨ درصد در برنامه ششم محقق می‌شود

رشد اقتصادی ٨ درصد در برنامه ششم محقق می‌شود
تراز عملیاتی دولت مثبت خواهد شد و برنامه‌ریزی برای تأمین مالی لازم در جهت تحقق رشد ٨ درصدی در طول سالهای برنامه ششم انجام‌شده است.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدباقر نوبخت صبح امروز (سه‌شنبه، چهارم اسفندماه) در همایش تبیین برنامه ششم که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، گفت: وابسته نبودن به نفت در برنامه ششم توسعه بر اساس شاخصهای اقتصاد مقاومتی مدنظر است. ازاین‌رو سهم منابع نفتی از ٣١ و نیم درصد کنونی در طول برنامه به ٢٢ درصد تقلیل می‌یابد.

وی بابیان این که نرخ تورم در بهمن ماه امسال در دوره ١٢ ماهه به ١١ و ٨ دهم درصد و نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه به ٨ و ٩ دهم درصد و نرخ تورم ماهانه به منفی ٤ دهم درصد رسید، افزود: قرار است نرخ تورم در برنامه ششم به ٨ و ٩ دهم درصد کاهش یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تأکید کرد: بدهی دولت در برنامه ششم توسعه به صفر می‌رسد.

نوبخت گفت: تراز عملیاتی دولت مثبت خواهد شد و برنامه‌ریزی برای تأمین مالی لازم برای تحقق رشد ٨ درصدی در طول سالهای برنامه ششم انجام‌شده است.

وی افزود: نرخ رشد بخش کشاورزی در سالهای برنامه ششم ٥ درصد ، بخش نفت ٩,٣ درصد، بخش معدن ٨.٨ درصد، بخش صنعت ٩.٣ درصد ، ارتباطات ١٩.٤ درصد، و بخش خدمات ٥.٨ درصد پیش‌بینی‌شده است که به‌طور میانگین رشد اقتصادی را به ٨ درصد خواهد رساند.

سخنگوی دولت افزود: برای تحقق این رشد اقتصادی سالانه به ٧٢٤ هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز است که ١٠٥ هزار میلیارد تومان از منابع بخش عمومی و در قالب سرمایه‌گذاری در طرحهای عمرانی انجام خواهد شد.

این خبر در حال تکمیل است...

۴ اسفند ۱۳۹۴ ۱۰:۴۲
تعداد بازدید : ۸۴۳