تخفیف پلی پروپیلن سازها و بی رونقی پلی پروپیلن ها

با وجود کاهش قیمت های پایه، همچنان روز گذشته معاملات پلی پروپیلن ها بی رونق بود.

به گزارش «پتروتحلیل»، فروش خارج از بورس پلی پروپیلن سازها با تخفیفات در خور توجه طی هفته گذشته به دلیل رکود در بازار پتروشیمی یکی از دلایل مهمی است که سبب شد تا روز گذشته بازار پلی پروپیلن سازها با بی اقبالی همراه باشد.

از سوی دیگر محدودیت های ایجاد شده از سوی پلی پروپیلن سازهای برای دراندگان کدهای معاف از مالیات نیز یکی دیگر از دلایل رکود در این بازار است.

این در حالی است که قیمت پلی پروپیلن های نساجی از ۲ هزار و ۹۶۰ به ۲ هزار و ۸۴۷ تومان در هفته جاری رسیدند، همچنین قیمت پلی پروپیلن های شیمیایی نیز از رقم ۳ هزار و ۴۴۴ به ۳ هزار و ۵۷۸ تومان در هر کیلو رسیدند.

با این حال روز گذشته پتروشیمی نویدزرشیمی توانست ۵۰۴ تن پلی پروپیلن شیمیایی خود را به فروش برساند، همچنین عرضه ۱۰۰۸ تنی پلی پروپیلن نساجی این مجتمع به میزان ۸۴ تن به فروش رسید.

پتروشیمی رجال هم موفق به فروش ۲۱ تن پلی پروپیلن نساجی در این روز شد. پتروشیمی مارون هم روز گذشته ۶۸۲ تن پلی پروپیلن نساجی و ۱۵۲ تن «ایکس فایو» فروخت.

به این ترتیب بیشترین فروش پلی پروپیلن در این روز متعلق به پتروشیمی مارون بود، نویدزرشیمی در رتبه دوم و پلی نار هم با فروش ۶۳ تن پلی پروپیلن نساجی در رتبه سوم قرار داشت. رتبه آخر فروش پلی پروپیلن نیز در این روز متعلق به رجال بود.

در همین حال اکثر بازیگران بازار پتروشیمی انتظار دارند امروز خریدهای خوبی در برخی از محصولات مانند پتروشیمی امیرکبیر، بندرامام، جم و مهر انجام شود. به گفته این گروه علاوه بر عدم محدودیت کدهای معاف از مالیات برای خرید محصولات این مجتمع ها، قیمت ها در کف خود قرار گرفته اند، همچنین در بازار آزاد نیز با کمبود برخی از محصولات روبه رو هستیم.

۴ اسفند ۱۳۹۴ ۱۳:۲۷
تعداد بازدید : ۳۶۵