روندهای قیمتی بازارهای مهم ایران

در این گزارش روندهای قیمتی بازارهای مهم ایران به نمایش گذاشته شده‌ است
به گزارش گروه تلکس شانا به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر این اساس در این گزارش روندهای قیمتی بازارهای مهم ایران به نمایش گذاشته شده‌ است. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌ است.

بازار سهام
حرکت تدریجی شاخص به روند اصلاح
دیروز شاخص کل بورس با رشد ١١٦ واحدی (١٥/ ٠ درصدی) در ٧٧ هزار و ٧٠٤ واحدی متوقف شد. سه‌شنبه فضای احتیاطی بازار ارزش معاملات را با افت ٦/ ٧ درصدی نسبت به میانگین بهمن همراه کرد. روز گذشته در ابتدای معاملات همانند روزهای پیشین شاهد لیدرمحوری گروه خودرویی بودیم؛ به‌صورتی که در ابتدای معاملات تداوم رشد هیجانی در این گروه، شاخص را تا نزدیکی سطح ٧٨ هزار واحدی نیز بالا برد. اما در ادامه با جمع شدن صف‌های خرید خودرو و پررنگ‌تر شدن فضای اصلاحی سایر نمادها چرخش جهت شاخص اتفاق افتاد. بنابراین غلبه اصلاح قیمتی، شاخص کل هم وزن را با افت ٥/ ٠ درصدی همراه کرد. انتظار می‌رود امروز نیز با نزدیک شدن به انتخابات تداوم فضای احتیاطی بر شاخص را شاهد باشیم. 

بازار ارز
شناسایی فرصت خرید ارز
دیروز هر دلار آمریکا با رشد ١٥ تومانی به قیمت ٣٤٨٥ تومان معامله شد. روز گذشته در ابتدای معاملات با وجود کاهش حجم معاملات نرخ دلار افت چندانی را تجربه نکرد. امری که با شناسایی کف از سوی معامله‌گران، آنها را به سمت خرید سوق داد و در نهایت رشد نرخ دلار را رقم زد. در شرایط کنونی با نزدیک شدن به بزنگاه سیاسی، شاهد غلبه فضای احتیاطی بر بازار ارز هستیم؛ انتظار می‌رود نرخ دلار در روزهای آتی به نوسان خود بین ٣٤٥٠ تا ٣٥٠٠ تومان ادامه دهد. با وجود اینکه انتظارات برای تک نرخی شدن ارز عامل فشار بر دلار است، اما همچنان عوامل بنیادین از نرخ دلار حمایت می‌کنند. ارزش بالای دلار در سطح بین‌المللی همچنین انتظار تضعیف سمت عرضه با کاهش درآمدهای ارزی (حاصل از قیمت پایین نفت) عوامل حمایت از نرخ دلار هستند. 

بازار سکه
رشد سکه با اهرم دوگانه
دیروز هر سکه طرح جدید با رشد ١٠ هزار تومانی به قیمت ٩٨٨ هزار تومان معامله شد. رشد اونس طلای جهانی و رشد ١٥ تومانی نرخ دلار قیمت سکه را با خود همراه کرد. روز سه‌شنبه متوقف شدن روند صعودی بازارهای سهام عامل حمایت از اونس شد. اما پیش از آن رشد مقطعی نفت، بازارهای سهام را با رشد همراه کرده بود (بازار سهام اروپا به بیشترین میزان در ٦ هفته رسید). همچنان روند مبهم قیمت نفت، همچنین اقدام بانک مرکزی چین برای کاهش ارزش یوآن به کمترین میزان در ٦ هفته، با تشدید نگرانی‌ها نسبت به چشم‌انداز اقتصاد جهانی عامل حرکت معامله‌گران به دارایی‌های کم ریسک است. با وجود نوسانات، حمایت سطح ١٢٠٠ دلاری از اونس را شاهد هستیم. در بازار داخلی نیز انتظار می‌رود نرخ دلار در روزهای آتی در بازه ٣٤٥٠ تا ٣٥٠٠ تومانی نوسان کند.
۵ اسفند ۱۳۹۴ ۱۰:۲۷
تعداد بازدید : ۸۱۸