محل برگزاری کنفرانس معرفی IPC به‌زودی مشخص می‌شود

با لغو برگزاری کنفرانس نفتی در لندن

شرکت ملی نفت ایران در حال تصمیم‌گیری برای تعیین محل برگزاری کنفرانس معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی ایران (IPC) در خارج از کشور است. علی کاردر، معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع مالی شرکت ملی نفت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار شانا درباره محل جدید برای برگزاری کنفرانس معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی در خارج از ایران گفت: شرکت ملی نفت ایران در حال تصمیم‌گیری دراین زمینه است.

6346424643735783572462346234624764373473

وی با تاکید بر اینکه برگزاری کنفرانسی برای معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی در خارج از کشور لغو نشده است درباره اینکه قرار است این سمینار در کدام کشور برگزارشود، تصریح کرد: هنوز تصمیم‌گیری در این زمینه نهایی نشده است.  کاردر در این باره که آیا این کنفرانس در کشورهای اروپایی برگزار خواهد شد یا آسیایی تاکید کرد: تصمیم‌گیری در این زمینه ادامه دارد.

معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع مالی شرکت ملی نفت ایران پیش‌تر نیز در گفت‌وگو با شانا درباره دلایل لغو کنفرانس معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی در لندن گفته بود: مشکلات صدور ویزا برای شمار معدودی از افراد، دلیل به تعویق افتادن معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی است، در حالی که تعداد زیادی از نمایندگان بخش خصوصی علاقه‌مند به حضور در این سمینار بودند، اما با توجه به اینکه فعلا سفارت بریتانیا در تهران خدمات صدور ویزا ندارد این امکان وجود نداشت.

وی در این باره که آیا انتقادهای اخیر کارشناسان و دانشجویان سبب تاخیر در معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی در لندن نبوده است، تصریح کرد: این گونه نیست و صادر نشدن ویزا، دلیل به تعویق افتادن این کنفرانس بوده است.

کنفرانس دوم معرفی قراردادهای جدید نفتی ایران قرار بود ٢٢ تا ٢٤ فوریه ٢٠١٦ (سوم تا پنجم اسفندماه) در لندن برگزار شود. به گزارش شانا، در قراردادهای موسوم به IPC قرار براین است که حلقه‌های مختلف صنعت نفت (اکتشاف، توسعه و تولید) به‌صورت یکپارچه واگذار شوند تا شرکت‌های خارجی با چنین قراردادی، انگیزه‌ای برای حضور در صنعت نفت ایران داشته باشند.

در این نوع قرارداد، مالکیت مخزن قابل انتقال نیست و مالکیت آن واگذار نمی‌شود و تولید صیانتی از مخزن، یکی از مهم‌ترین مباحث در این قراردادهاست. جذب سرمایه‌گذاری، انتقال فناوری، تولید صیانتی از مخازن، افزایش ضریب بازیافت و استفاده بیشتر و بهینه‌تر از توان پیمانکاران داخلی از مهم‌ترین اهداف مدل جدید قراردادی صنعت نفت است.

۵ اسفند ۱۳۹۴ ۱۱:۳۱
تعداد بازدید : ۸۰۸