افتتاح کارخانه جدید پتروشیمی در دیبروگار هندوستان

افتتاح کارخانه جدید پتروشیمی در دیبروگار هندوستان
هندوستان به سرمایه گذاری های گسترده به دنبال توسعه صنعت پتروشمی خود است.

به گزارش نیپنا، به نقل از سایت هیندو، نارندرا مودی نخست وزیر هندوستان به منظور  ایجاد مشاغل بیشتر، افزایش ارزش منابعطبیعی و  ایجاد واحدهای کمکی برای کاهش واردات محصولات صنایع تکمیلی یک واحد بزرگ تولیدی محصولات پتروشیمی در دیبروگار هندوستان افتتاح کرد.

مودی در رابطه با این کارخانه گفت: افتتاح دو پروژه بزرگ یکی کارخانه تولید محصولات پتروشیمی به ارزش 10 هزار کرور   روپیه در دیبروگار  که به گونه ای برنامه ریزی شده است تا مواد اولیه مورد نیاز صنعت  پلاستیک   را تولید کند و دیگری یک واحد ساخت موم در کنار  پالایشگاه نفتی، جزو   اولویت های   دولت   بود   و دولت تلاش دارد تا با توسعه صنعت پتروشیمی در شمال شرقی هندوستان امکان توسعه همه جانبه در تمام کشور را فراهم کند.

نخست وزیر هندوستان گفت: باید  ضمن ایجاد اشتغال برای جوانان، صنایع مختلف را به همکاری و همراهی با ایندو پروژه پتروشیمی و راه اندازی  کارخانه های کوچکتر ترغیب کرد که در نهایت موجب افزایش ارزش افزوده برای صنایع  کشور  شده و موجب  تولید ثروت می شود .

وی خاطر نشان کرد که افتتاح دو کارخانه بزرگ در دیبروگار نه تنها موجب افزایش ارزش منابع طبیعی می شود بلکه فرصت های شغلی زیادی نیز برای جوانان این منطقه ایجاد می کند .

نخست وزیر مودی در مورد تاخیر در بهره برداری از این پروژه ها گفت: این تاخیر نه تنها موجب هدر رفت زمان و سرمایه بود بلکه موجب تشدید هزینه تولید نیز شد با وجود اینکه این پروژه از سالیان گذشته آغاز شده است اما من شانس افتتاح آن را داشته ام و این از بخت  خوب من است تا پروژه های نیمه تمام دولتهای گذشته را به بهره برداری برسانم.

وی در پایان گفت که دولت او چند پروژه های متوقف شده دیگر در  سراسر کشور را به جریان انداخته است و شخصا بر جریان پیشرفت امور نظارت دارد.

۵ اسفند ۱۳۹۴ ۱۳:۵۱
تعداد بازدید : ۸۸۰