حمایت های تشویقی برای سرمایه گذاران پتروشیمی

حمایت های تشویقی برای سرمایه گذاران پتروشیمی
شرکت ملی صنایع پتروشیمی با هدف حمایت از سرمایه گذاران این صنعت ارزش آفرین، برای آنان امکانات تشویقی در نظر گرفته است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در گفت و گو با شانا اظهار کرد: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، صنعت پتروشیمی، زمینه ایجاد اشتغال بیشتر را در این صنعت فراهم خواهد کرد؛ از این رو با حمایت های وزیر نفت، تشویق هایی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی در نظر گرفته شده است تا در صنعت پتروشیمی سرمایه گذاری کنند.

عبدالحسین بیات اظهار کرد: ظرفیت های زیادی در صنعت پتروشیمی وجود دارد و با سرمایه گذاری های جدید و نیز بهره برداری از طرح های جدید پتروشیمی در سال 91 افزون بر افزایش تولید، زمینه مناسبی برای اشتغال زایی فراهم خواهد شد.

وی افزود: سرمایه گذاری بخش خصوصی، نمود واقعی اصل 44 قانون اساسی است و نشان دهنده علاقه مندی این بخش به توسعه صنعت پتروشیمی ایران است.

بیات با بیان این که سال گذشته صنعت پتروشیمی بیش از 14 میلیارد دلار صادرات داشت، افزود: از نظر وزنی نیز حجم فروش محصولات پتروشیمی حدود 43 میلیون تن بود که 18 میلیون تن آن به بازارهای خارج کشور صادر شد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تصریح کرد: با توجه به فرصت های گسترده سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی، شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران از سرمایه گذاران علاقه مند برای حضور در عرصه تولید حمایت می کند.

عبدالحسین بیات افزود: تولید برای پویا و رقابتی بودن باید از حوزه دولتی خارج شود و در اختیار مردم قرار گیرد و بستر صنعت پتروشیمی، نمود واقعی پیاده شدن این هدف است.

وی گفت: برای تشویق سرمایه‌گذاران مشاوره، آموزش‌های تخصصی و انتقال تجربیات را در نظر گرفته ایم که با توجه به سابقه صنعت پتروشیمی در مباحث قراردادها، امور اجرایی، فنی و مهندسی می‌تواند برای سرمایه‌گذاران بسیار مفید باشد.

معاون وزیر نفت تاکید کرد: درمجموع همه مجوزهای گوناگون و کمک‌های لازم برای شکل‌گیری فعالیت‌های اقتصادی بخش خصوصی در صنعت پتروشیمی پیش‌بینی شده است.

بیات گفت: سرمایه گذاری های مطلوبی در صنعت پتروشیمی شده است که باید با برنامه ریزی های دقیق به سمت بهره وری حداکثری از این سرمایه گذاری ها رفت.

وی ادامه داد: توسعه صنعت پتروشیمی با اجرای طرح های مصوب و آماده سازی 120 هکتار زمین در فاز 2 پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس شتاب خواهد گرفت و در زمینه اشتغال زایی فاز 2 عسلویه، نقش بسیار مهمی در آینده رقم خواهد زد.

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۲۱:۴۹
تعداد بازدید : ۱,۴۵۹