نهاوندیان: انجمن ملی اخلاق کسب و کار آغاز به کار کرد

نهاوندیان: انجمن ملی اخلاق کسب و کار آغاز به کار کرد
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: انجمن ملی اخلاق کسب و کار به منظور نهادینه کردن منشور اخلاقی در بنگاههای اقتصادی تشکیل شد.

محمد نهاوندیان در گفتگو با مهر از تاسیس انجمن ملی اخلاق کسب و کار خبرداد و گفت: هدف از تاسیس انجمن ملی اخلاق کسب و کار در اتاق ایران که به همت فعالان اقتصادی و صاحب‌نظران این حوزه تاسیس شده، این است که هم مفاهیم اخلاقی، کاربردی شود و هم در حوزه‌های عمل اقتصادی مصادیق رویکرد اخلاقی تعریف شود.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران افزود: در این رابطه، این انجمن قصد دارد آموزش‌های لازم در این رابطه را در سطح گسترده به فعالان اقتصادی در بازار، کارخانه و بنگاه گسترش دهد؛ جایزه‌هایی برای معرفی مصادیق بلند رفتار اخلاقی را در جامعه مطرح کند و یک حرکت وسیعی را در بنگاههای اقتصادی به منظور نهادینه‌کردن اخلاق راه بیندازد.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد که بنگاههای اقتصادی باید منشور اخلاقی داشته باشند و عمل به آن، مورد توجه تمامی ذی‌نفعان بنگاه قرار گیرد.

به گفته نهاوندیان، در برخی کشورهای دیگر، در نگاه مصرف کننده به شرکتی که از آن خرید می‌کند، مساله رفتار اخلاقی تاثیرگذار است، به این معنا که وقتی یک مصرف کننده پوشاک برای خرید کالایی مراجعه می‌کند، حتما به انجام وظایف اخلاقی آن بنگاه، توجه ویژه داشته و آن را در خرید خود از آن برند مدنظر قرار می‌دهد.

وی اظهار داشت: حتی شاهد این هستیم که برخی از شرکتها در تبلیغ کالای خود، کمکی که به فعالان موسسه خیریه کرده است را اعلام عمومی می‌کند و تلاش دارد تا همگان متوجه مسئولیت اخلاقی او باشند.

نهاوندیان ابراز امیدواری کرد که انجمن ملی اخلاق کسب و کار بتواند با حضور در تشکل‌های اقتصادی، اقداماتی صورت دهد که این پیام اخلاقی را به صورت کاربردی در رفتار فعالان اقتصادی نقش بندد.

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۲۱:۵۲
تعداد بازدید : ۱,۰۳۵