صادرات محصولات پتروشیمی ایران روند مطلوبی دارد

صادرات محصولات پتروشیمی ایران روند مطلوبی دارد
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: صادرات محصولات پتروشیمی ایران بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در حال انجام است.

علی محمد بساق زاده در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: صادرات محصولات پتروشمی ایران از روند خوبی برخوردار است و امید است که در سال اینده جهش در صادرات را رقم بزنیم.

وی با بیان این که روند صادرات فرآورده‌های پتروشیمی ایران مطلوب است و با بهره برداری از واحدهای جدید پتروشیمی، مقصدهای صدور محصولات پتروشیمی ایران متنوع‌ترخواهد شد، افزود: تولید فرآورده‌های پتروشیمی در وضعیتی مناسب قرار دارد و کشورهای زیادی افزون برمشتریان دائمی فرآورده‌های پتروشیمی کشورمان، خواستار خرید از  ایران هستند.

بساق زاده افزود: امروز صنعت پتروشیمی ایران با بهره گیری از دانش و فناوری های نوین جهان و با تکیه بر کارشناسان خبره خود مسیر توسعه را با شتاب می پیماید و تا پایان برنامه ششم توسعه، ایران به یک قدرت بزرگ پتروشیمی در سطح منطقه و جهان بدل خواهد شد.

وی ادامه داد: مجتمع های پتروشیمی باید کیفیت فرآورده های خود را برای حضور در بازارهای بین المللی بیش از پیش ارتقا دهند و با تغییر معیارها و افزایش سطح کیفی تولیدات می توان افزون بر تامین نیاز داخل، در بسیاری از بازارهای جهانی نیز حضوری گسترده داشته باشند.

بساق زاده با بیان این که مجتمع های پتروشیمی با تولید انواع محصولات پلیمری و شیمیایی متنوع می توانند بسیاری از نیازهای داخل را تامین کنند گفت: خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام شده، در آینده نزدیک  محصولاتی که از خارج از کشور وارد می شوند قابلیت تولید در داخل کشور را خواهند داشت.

وی ادامه داد: سطح کیفی محصولات تولیدی در مجتمع های پتروشیمی ایران بسیار مطلوب است، اما برای حضور در بازارهای بین المللی و منطقه ای باید شرکت های پتروشیمی کیفیت تولید و فرآورده های خود را ارتقا دهند و با نگرشی جهانی اقدام به تولید محصول کنند.

به گزارش نیپنا، علی محمد بساق زاده چندی پیش با اشاره به این که این رقم حدود ٤ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می دهد، اظهارکرد: امیدواریم تا پایان سال به برنامه ریزی های انجام شده در زمینه تولید با توجه به افزایش حجم خوراک دریافتی دست یابیم.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که افزون بر تامین نیاز داخل، عملکرد بسیار خوبی در بخش صادرات نیز داشته ایم، ادامه داد: صادرات محصولات متنوع پتروشیمی ایران به کشورهای خارجی افزایشی ٢٦ درصدی را نشان می دهد.

بساق زاده با اشاره به این که بازشدن سوئیفت و نیز رفع کامل تحریم ها فرصت خوبی را برای افزایش صادرات محصولات پتروشیمی کشورمان به وجود می آورد، گفت: کاهش هزینه عملیات نقل و انتقال پول و نیز کاهش هزینه های حمل و نقل می تواند روند صادرات را رونق بخشد.

۸ اسفند ۱۳۹۴ ۱۲:۵۴
تعداد بازدید : ۵۰۸