پرونده خصوصی سازی پتروشیمی بسته می شود

پرونده خصوصی سازی پتروشیمی بسته می شود
رئیس امور مجامع و سهام شرکت ملی صنایع پتروشیمی از واگذاری قطعی هلدینگ خلیج فارس در شش ماه نخست امسال خبر داد و گفت: پرونده خصوصی سازی در صنعت پتروشیمی امسال بسته می شود.

مرتضی رحیمیان در گفت و گو با شانا افزود: در هفته های اخیر آخرین وضعیت هلدینگ در سازمان بورس بررسی شده است و پیش بینی می شود مراحل نهایی برای واگذاری 15 شرکت زیرمجموعه این هلدینگ در شش ماه نخست سال انجام شود.

وی با بیان این که در همسویی با مصوبات سال گذشته دولت 41.7 درصد از هلدینگ بابت رد دیون دولت واگذار خواهد شد، تصریح کرد: این بدهی مربوط به 6 تا 7 بانک بوده است.

رحیمیان همچنین از احتمال اختصاص بخش دیگری از سهام این هلدینگ به صندوق بازنشستگی صنعت نفت خبر داد و افزود: پیش تر نیز 40 درصد از سهام این هلدینگ بابت سهام عدالت، یک درصد به آستان قدس رضوی و شماری نیز به عنوان سهام ترجیحی واگذار شده است.

رئیس امور مجامع و سهام شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به واگذاری شمار زیادی از شرکت ها و واحدهای پتروشیمی گفت: با واگذاری هلدینگ خلیج فارس تنها شرکت های پتروشیمی تبریز، سازمان منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر و کالا در شرکت ملی صنایع پتروشیمی باقی می ماند که آنها نیز در فرآیندهای آینده واگذار خواهند شد.

به گفته او شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی که پیش تر نظر به حاکمیتی بودن آن وجود داشت، با تصویب هیئت وزیران به سازمان اتکا واگذار خواهد شد.

رحیمیان درباره شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی نیز اظهارکرد: این شرکت با تبدیل شدن به پژوهشگاه، خدمات رسانی خود را به صنعت پتروشیمی ادامه می دهد.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز پیشتر گفته بود: سهام 15 شرکت پتروشیمی در قالب هلدینگ خلیج فارس به ارزش اسمی 25 هزار میلیارد ریال در صف واگذاری های امسال قرار دارد.

رمضان اولادی افزوده بود: خصوصی سازی و افزایش بهره وری و بهبود فضای کسب و کار با توسعه صنعت پتروشیمی در سال تولید ملی، حمایت و از کار ایرانی سبب ایجاد رشد اقتصادی و افزایش اشتغال کشور خواهد شد.

وی تصریح کرده بود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان پیشتاز در فرآیند خصوصی سازی توانسته است در سال های 86 تا 89 بیش از 21977 میلیون سهم به ارزش 90496 میلیارد ریال از سهام شرکت های تولیدی و یا مجری طرح را با همکاری سازمان خصوصی سازی و بورس واگذار کند.

اولادی گفته بود: در 10 ماه اول سال 90 بیش از 555 میلیون سهم از سهام شرکت های پتروشیمی شامل شرکت بازرگانی پتروشیمی و بین الملل، کاویان، بروجن و ممسنی به ارزش 95000 میلیارد ریال واگذار شده است.

 


۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۲۱:۵۴
تعداد بازدید : ۹۲۸