سوئیسی‌ها علاقه‌مند به حضور در بازار ایران هستند

سوئیسی‌ها علاقه‌مند به حضور در بازار ایران هستند
رئیس کنفدراسیون تجارت سوئیس با اشاره به اینکه سوئیسی‌ها علاقه‌مند به حضور در بازار ایران هستند گفت: سوئیس دارای اقتصادی باز و با ثبات اقتصادی بالا است که این امر از ویژگیهای زبانزد این کشور می‌باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، کارن رئیس کنفدراسیون تجارت سوئیس در نشست دو جانبه فعالین اقتصادی ایران و سوئیس در اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: رفع تحریم‌ها تجارت و همکاری اقتصادی با ایران را گسترش می‌دهد، شرکتهای چندملیتی و کوچک و متوسط در بخش‌های مختلف و متنوع از جمله ماشین‌آلات، فاینانس، حمل و نقل، ساعت‌سازی و... در ایران حضور دارند که این امر نشان دهنده اهمیت سوئیس برای توسعه روابط افتصادی خود با ایران است.

وی با اشاره به اینکه سوئیسی‌ها علاقه‌مند به حضور در بازار ایران هستند گفت: سوئیس دارای اقتصادی باز و با ثبات اقتصادی بالا است که این امر از ویژگیهای زبانزد این کشور می‌باشد.

رئیس کنفدراسیون تجارت سوئیس ادامه داد: سیستم آموزشی و موسسات تحقیقاتی زیرساخت‌های مناسب خدمات بهداشتی، امنیت و کیفیت بالای محصولات و خدمات کالاهای سوئیسی از ویژگی‌های اقتصاد سوئیس است.

در ادامه این مراسم نعمت‌زاده وزیر صنعت گفت: صحبت‌های خوبی میان رئیس جمهور دو کشور ایران و سوئیس مطرح شد و نمای مناسبی پیش روی توسعه اقتصادی بین دو کشور وجود دارد.

وی افزود: ظرفیت‌های تخصصی شرکتهای سوئیسی بالاست و 3.5 درصد تولید ناخالص این کشور صرف تحقیق و توسعه می‌شود.

وزیر صنعت  ادامه داد: جوانان تحصیلکرده و با استعداد زیادی در ایرا ن وجود دارد که این نیروها می‌تواند با کمک نیرهای با تجربه و مسن سوئیسی ترکیب مناسبی ایجاد کنند.

نعمت‌زاده در پایان گفت: امیدواریم که روابط اقتصادی دو کشور افزایش یابد که در این زمینه بخش خصوصی می‌تواند نقش اثرگذارتری داشته باشد.

۹ اسفند ۱۳۹۴ ۰۹:۴۷
تعداد بازدید : ۳۹۱