تاکید بر گسترش همکاریهای تهران، باکو و مسکو بویژه در حوزه انرژی

تاکید بر گسترش همکاریهای تهران، باکو و مسکو بویژه در حوزه انرژی
رئیس جمهوری در گفتگوی تلفنی با همتای آذربایجانی خود بر گسترش همکاریهای تهران، باکو و مسکو بویژه در حوزه های انرژی و تجارت تاکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، عصر دیروز (شنبه، هشتم اسفندماه) در گفتگوی تلفنی با الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان، به سفر اخیر وی به تهران اشاره کرد و گفت: اجرای سریع توافقهای میان دو کشور می‌تواند سطح همکاریهای دوجانبه و منطقه‌ای را بیش از پیش عمق و وسعت دهد.

وی ابراز امیدواری کرد که با اجرای توافقهای میان دو کشور، بستر برای همکاریهای سه جانبه میان ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه نیز بویژه در حوزه های ترانزیت، انرژی و تجارت مهیاتر شود.

روحانی با تشکر از گفتگوی تلفنی الهام علی اف، برای ملت و دولت جمهوری آذربایجان آرزوی سربلندی کرد.

رئیس جمهوری آذربایجان نیز در ابتدای این گفتگوی تلفنی، با تشکر از میهمان نوازی دولت و ملت ایران از هیئت آذربایجانی در سفر به تهران، تاکید کرد: با اجرای توافقهای نشست تهران، فصل نوینی در روابط دو کشور گشوده می‌شود.

ا علی اف، به موضوع پیوند خطوط راه آهن ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان در چارچوب ایجاد کریدور شمال، جنوب اشاره کرد و گفت: این موضوع را می‌توان سریعتر نهایی و اجرایی کرد.

وی در این گفتگو اطمینان داد که تمام توافقها و مصوبه های نشست روئسای جمهوری ایران و آذربایجان در تهران، به سرعت اجرایی و عملیاتی خواهند شد.

۹ اسفند ۱۳۹۴ ۰۹:۴۹
تعداد بازدید : ۳۹۱