تکمیل فاز مطالعاتی پروژه عظیم پتروشیمی کویت

تکمیل فاز مطالعاتی پروژه عظیم پتروشیمی کویت
این طرح بخشی از یک طرح 30 میلیارد دلاری است که ساخت پالایشگاه الزور با ظرفیت 615 هزار بشکه در روز و یک تاسیسات گازی عظیم را شامل می شود.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی ترید عربیا، بر اساس تازه ترین گزارش ﭘﺎﯾﮕﺎﻩ ﺧﺒﺮﯼ ﺍﻣﺎﺭﺍﺕ 24.7، انتظار می رود فاز مطالعاتی احداث یک مجموعه عظیم پتروشیمی در منطقه الزور کویت، تا پایان ماه فوریه امسال تکمیل شود.

گزارش یادشده به استناد روزنامه دیلی الرای کویت می گوید: مطالعات امکان سنجی این طرح و بررسی های اولیه در ماه فوریه تکمیل می شود و نتایج آن در اختیار شرکت ملی نفت کویت ( KNPC ) قرار می گیرد.

بدین ترتیب این شرکت تصمیم نهایی را برای ساخت یک مجموعه پتروشیمی شامل مجتمع های تولید الفین ها، پلی پروپیلن و محصولات آروماتیکی اتخاذ می کند.

در صورت تصویب نهایی، پروژه عظیم در نظر گرفته شده، تحت نظارت شرکت پتروشیمی و پالایشگاه کویت ( Kuwait Petrochemicals and Refinery Company ) اجرایی می شود.

شرکت ملی نفت کویت، یک شرکت دولتی نفت و گاز است که در حوزه های متنوعی نظیر صنایع پایین دستی نفت، پالایش نفت خام، مایع سازی گاز طبیعی، تولید ال ان جی و ال ‌پی جی و تولید، توزیع و بازاریابی فرآورده‌های نفتی فعالیت دارد.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر احمدی کویت واقع است. مؤسسه نفت کویت، کلیه سهام این شرکت را در اختیار دارد و شرکت ملی نفت کویت به عنوان شرکت تابعه این موسسه محسوب می شود. شرکت ملی نفت کویت هم اکنون مالکیت و مدیریت چهار پالایشگاه نفت را در کشور کویت در اختیار دارد.

۹ اسفند ۱۳۹۴ ۱۲:۱۵
تعداد بازدید : ۸۴۹