شرکت ملی صنایع پتروشیمی از سازندگان داخلی حمایت می کند

شرکت ملی صنایع پتروشیمی از سازندگان داخلی حمایت می کند
صنعت پتروشیمی ایران برای رسیدن به جهش مورد نظر وزیر محترم نفت باید از تمام ظرفیت های بخش خصوصی توانمند ایرانی استفاده کنند.

صنعت پتروشیمی ایران با امکان ایجاد ارزش افزوده مناسب، سودآوری و اشتغال زایی بالا، یکی از بخش های اصلی صنایع کشور است که در رشد و شکوفایی اقتصادی نقش مهمی دارد و مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری های جدید داخلی و خارجی در کنار استفاده از قابلیت های سازندگان توانمند داخلی می تواند برنامه های پیش بینی شده برای این صنعت را محقق کند.

خانم مهندس شاهدائی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا با تاکید بر لزوم افزایش مشارکت سازندگان ایرانی در روند توسعه صنعت پتروشیمی با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: حداکثر استفاده از توان تولیدکنندگان و سازندگان تجهیزات، پیمانکاران و مشاوران داخلی، انتقال دانش فنی، بومی سازی و توسعه فناوری های نوین و نیز گسترش فعالیت های پژوهشی از راهکارهای توسعه صنعت پتروشیمی ایران است و استفاده از ظرفیت های موجود با بهره گیری از دانش و فناوری های روز جهان می تواند مسیر توسعه صنعت پتروشیمی ایران را هموار کند.

 وی با اشاره به بازدید هفته گذشته مدیران طرح ها و مجتمع های پتروشیمی غیردولتی و خصوصی از توانمندی های 3 شرکت سازنده در استان خوزستان که در قالب یک تور صنعتی و با محوریت بخش خصوصی و مشارکت سازندگان برگزار شد گفت: حمایت از سازندگان و تولیدکنندگان از راهبردهای اصلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی است.

 معاون وزیر نفت ادامه داد: برگزاری تورهای صنعتی می تواند قابلیت های موجود سازندگان ایرانی را به نمایش بگذارد و زمانی که مدیران طرح ها و مجتمع ها از توانمندی های شرکت های ایرانی مطلع شوند بطور یقین نیازهای خود را از داخل کشور تأمین و دیگر به سراغ شرکتهای خارجی نخواهند رفت.

 وی افزود: بازدید از شرکت های حاضر در فهرست سازندگان مورد تأیید وزارت نفت در اولویت قرار دارد و شرکت هایی که در این  فهرست نبوده و یا در مرحله ارزیابی می باشند نیز می توانند فعالیت ها و قابلیت های خود را ارائه نمایند .

خانم مهندس شاهدائی با بیان این که برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در صنعت پتروشیمی ضروری است فعالیت های ساخت داخل با قدرت و توان بیشتری از طریق تشکل های تخصصی و کمیته های خودکفایی پشتیبانی شود افزود: باید روند فعالیت های ساخت داخل با استفاده از فناوری های روز جهان در اجرای طرح های توسعه ای پتروشیمی گسترش یابد.

معاون وزیر نفت گفت: امیدواریم افزون بر تامین نیازهای صنعت پتروشیمی از سوی سازندگان داخلی بزودی شاهد حضور شرکت های ایرانی در بازارهای جهانی باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: این شرکت از هر اقدامی که در مسیر توانمندسازی سازندگان و تولیدکنندگان به منظور بومی سازی فناوری های نوین و افزایش درصد ساخت و تولید تجهیزات، مواد شیمیایی و کاتالیست های مورد نیاز صنعت پتروشیمی باشد حمایت نماید.

وزارت نفت و مدیران عالی وزارت نفت بارها تاکید نموده که از سازندگان ایرانی در دوران پساتحریم حمایت می کنند، اما سازندگان نیز در شرایط کنونی باید با افزایش کیفیت و نیز خدمات پس از فروش با رقبای خارجی خود به رقابت بپردازند و امروز خوشبختانه بسیاری از تجهیزات و قطعه های مورد نیاز در داخل کشور ساخته می شود و در دوران پساتحریم انتقال دانش فنی و استفاده از فناوری های روز جهان می تواند سازندگان ایرانی را در زمره برترین های جهان قرار دهد.

امیدواریم روزی برسد تا سازندگان توانمند ایرانی افزون بر تامین نیاز داخل، به صادرکنندگان معتبری تبدیل شوند و این میسر نمی باشد مگر اینکه به کیفیت و خدمات پس از فروش توجه ویژه ای داشته باشند.

نخستین تور بازدید از توانمندی های سازندگان داخلی فعال در صنعت پتروشیمی در راستای حمایت دولت از بخش خصوصی چهارشنبه (5 اسفند ماه) با هدف آشنایی با توانمندی ها و دستاوردهای چند شرکت سازنده داخلی تجهیزات و قطعات مورد استفاده در صنعت پتروشیمی برگزار شد.

این گزارش می افزاید: این تور یک روزه با محوریت بخش خصوصی و سازندگان داخلی همچون شرکتهای تاشا، فولاد پایا و فولاد اکسین و براساس سیاست های شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حمایت از تولید داخل برگزار شده است.

گفتنی است براساس برنامه ریزی های انجام شده مدیران و مجریان طرح های غیردولتی و بخش خصوصی صنعت پتروشیمی در آینده از توانمندی های سایر سازندگان ایرانی در دیگر استان های کشور نیز بازدیدهایی بعمل می آورند.

۹ اسفند ۱۳۹۴ ۱۳:۵۹
تعداد بازدید : ۱,۰۰۸