لزوم همگرائی کشورهای جهان برای اصلاح رویکردها ی نادرست محیط زیستی

لزوم همگرائی کشورهای جهان برای اصلاح رویکردها ی نادرست محیط زیستی
رییس سازمان محیط زیست با تاکید بر این که امروز محیط زیست یک موضوع جهانی است گفت: باید حفظ محیط زیست را با اصلاح رویکردهای نادرست به اشتراک جهانی بگذاریم.
به گزارش خبرنگار نیپنا، معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان محیط زیست امروز دوشنبه( دهم اسفند ماه) در مراسم افتتاح پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست با اشاره به اهمیت توافق پاریس برای جلوگیری از آثار سوء تغییر اقلیم و کمک بخش های مختلف از جمله پتروشیمی در تحقق اهداف پیش رو، گفت: ایران در این توافق متعهد شده تا انتشار کربن را ۴ درصد کاهش  دهد و پس از تحریم‌ها نیز 8 درصد کاهش خواهیم داشت و مقرر است تا سال ۲۰۳۰، میزان ۱۲ درصد از انتشار گازهای آلاینده کاسته شود که این امر تحول مهمی است.

وی با اشاره به این که تحول مذکور ما را در آستانه فرصت‌های جدید برای سرمایه‌گذاری و همکاری برای توسعه فناوری سبز قرار می‌دهد، گفت: این امر نه تنها اشتغال و رشد اقتصادی را به دنبال دارد بلکه بر محیط زیست، کاهش ناپایداری و کاهش آثار سوء بر محیط زیست جهانی نیز تاثیر می گذارد. 

رییس سازمان محیط زیست با تشکر از وزیر محیط زیست کشور فنلاند، وزیر محیط زیست اتریش و قائم مقام وزیر محیط زیست ژاپن که در این مراسم حضور پیدا کردند، اظهار کرد: امروز بحث ما اقتصاد سبز است و توجه دولت یازدهم به مسائل اقتصادی همراه با ملاحظات محیطی است.

ابتکار با تاکید بر تاثیر باقی مانده توسعه ناپایدار و برنامه‌های یکسویه اقتصادی گفت: جامعه جهانی تصمیمی اساسی برای حفاظت از محیط زیست گرفته است وایران نیز توجه ویژه ای به این امر دارد؛ با توجه به بحران گرد و غبار، مشکلات تالاب‌ها و محدودیت منابع آبی، تنوع زیستی ایران در معرض تهدید است. 

وی با تاکید بر این که اقتصاد نقش کلیدی دارد، گفت:این موضوع در برنامه ششم توسعه نیز دیده شده است. امیدوارم در مجلس آینده شاهد تحولی نسبت به این موضوعات باشیم و به توسعه پایدار و آینده ایران توجه شود.

رییس سازمان محیط زیست با تاکید بر جهانی بودن مقوله محیط زیست، گفت: با کشورهای جهان منافع مشترک انسانی داریم بنابراین امروز باید حفظ محیط زیست را با سرمایه‌گذاری، اصلاح رویکردهای نادرست، و نوآوری به اشتراک جهانی بگذاریم.

 رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: توسعه اقتصاد سبز، یکی از اولویت های جدی دولت در امر حفاظت از محیط زیست است.

بر اساس این گزارش، ٣٣ شرکت خارجی از ٢٠ کشور جهان در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست حضور دارند و آخرین دستاوردهای خود در عرصه حفاظت محیط زیست، طبیعت، پایش آلودگی آب و هوا، بازیافت و بهینه سازی مصرف انرژی را ارائه می دهند و شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز حضوری فعال در این رویداد بزرگ بین المللی دارد.

 پانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست با شعار «اقتصاد سبز دوران پساتحریم» با حضور ٢٧١ شرکت داخلی و ٣٣ شرکت خارجی از ٢٠ کشور جهان شامل انگلیس، آلمان، سوئد، فرانسه، آمریکا، ایرلند، کانادا، تایوان، بلژیک، ایتالیا، فنلاند، اسپانیا، چک، هلند، اتریش، برزیل، نیوزلند، دانمارک، ترکیه و سوئیس به مدت ٤ روز برگزار می شود و شرکت های خارجی حاضر در این نمایشگاه، آخرین دستاوردهای خود در عرصه حفاظت محیط زیست، تامین، تجهیز و نصب تجهیزات زیست محیطی، انرژی های پاک، بازیافت، تصفیه و بهینه سازی مصرف انرژی، پایش آلودگی هوا، آب و پساب و تجهیزات آزمایشگاه های معتمد را ارائه می دهند.

با توجه به دوران پساتحریم، برگزاری نمایشگاه محیط زیست فرصت مناسبی برای ارایه دستاوردهای شرکتهای خارجی و داخلی و تبادل تجربیات زیست محیطی میان آنها است.

این نمایشگاه در فضایی بالغ بر ١٩ هزار مترمربع در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود و ساعت بازدید از آن از ١٠ تا ١٨ است.

 بر اساس این گزارش ، با توجه به شعار نمایشگاه (اقتصاد سبز دوران پساتحریم)، بخشی از نتایج دوران پساتحریم به فناوریهای سبز ارتباط پیدا می کند و انتظار می رود در این نمایشگاه و در آینده نزدیک شاهد حضور و فعالیت شرکت های خارجی در حوزه ورود فناوریهای نوین در عرصه حفاظت از محیط زیست، طبیعت و منابع آب، انرژی های پاک، بازیافت، تصفیه و بهینه سازی مصرف انرژی در کشور باشیم.

۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ۱۳:۴۲
تعداد بازدید : ۸۵۸