سرمایه گذاری سوئد در کارخانه پنتا اریتریتول هند

سرمایه گذاری سوئد در کارخانه پنتا اریتریتول هند
تفاهم نامه سوئد و هند با هدف توسعه صنعت پتروشیمی و نیز افزایش ظرفیت تولید محصولات مختلف پتروشیمی هندی ها انجام شده است.
به گزارش نیپنا به نقل از کمیکال تکنولوژی، گروه تخصصی مواد شیمیاییی سوئدی پرستورپ با شرکت توسعه صنعتی ماهاراشترا یک تفاهم نامه همکاری امضا کردند و به موجب این تفاهمنامه فرصت سرمایه گذاری برای توسعه کارخانه جدید تولید محصولات پتروشیمی پنتا اریتریتول (پنتا) در هند فراهم می شود.
این تفاهم نامه توسط دولت هند به عنوان بخشی از یک طرح سازمان یافته سرمایه گذاری در کشور برای توسعه صنعت پتروشیمی امضا شده است از طرف دیگر با امضای تفاهم نامه، شرکت سوئدی پرستورپ می تواند جایگاه خود را در بازار آسیا و بازار رو به رشد هندوستان ارتقا بخشد.
ژان سیچر رییس پروستورپ در رابطه با این تفاهمنامه می گوید: این ابتکار هند موجب ایجاد عرصه توسعه صنعت پتروشیمی و ایجاد یک فرصت طلایی برای ما شده است . تولید پنتا نقطه عطفی برای ما و بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی رو به رشد منطقه آسیا و اقیانوس آرام است.
وی در ادامه افزود: این سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی هند موجب تقویت و توسعه موقعیت شرکت در بازار جهانی هم می شود .
اولریکا اندرسون معاون رییس و مسئول واحد کسب و کار مجموعه پنتا پروستورپ نیز در رابطه با این تفاهم نامه می گوید این اقدام می تواند از نظر جایگاه اقتصادی در بازار منطقه موفقیت بلند مدتی را برای شرکت تامین می کند. در نهایت هدف ما این است که از طریق توسعه روابط با مشتری موجود و جدید موفقیت و رشد خود را در بازار های جهانی و هند تقویت کنیم.
پنتا، الکل پلی هیدریک کریستالی سفید، دارای چهار گروه هیدروکسیل اولیه است و در رزین های آلکیدی برای پوشش ، منومرهای اشعه درمانی، پلی یورتان، استرها کلوفون، روان کننده های مصنوعی و مواد منفجره استفاده می شود.
در حال حاضر شرکت سوئدی پرستورپ در سه سایت مختلف آلمان، آمریکا و سوئد پنتا تولید می کند.
بر اساس این گزارش ، سال گذشته، شرکت پرستورپ شرکت شیمیایی ژاپنی تولید کننده پنتا و شرکت شیمیایی کویی را خریداری کرده است و در سپتامبر سال 2013، یک مرکز تولید در زیبو، چین افتتاح کرده است.
۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ۱۳:۴۳
تعداد بازدید : ۹۲۸