واردات نفت سئول از ایران افزایش می یابد

واردات نفت سئول از ایران افزایش می یابد
وزیر نفت مقدار واردات کنونی نفت کره جنوبی از ایران را روزانه ١٠٠ هزار بشکه عنوان کرد و گفت: امیدواریم این مقدار به بیش از دو برابر رقم کنونی برسد.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه امروز (دوشنبه، ١٠ بهمن ماه) پس از دیدار با جو هیونگ هوان، وزیر صنعت، تجارت و انرژی کره جنوبی در جمع خبرنگاران درباره مهمترین محور این دیدار با اشاره به این که کره جنوبی پیش از تحریم، فعالیت زیادی در ایران داشته است و شرکتهای پیمانکاری این کشور در صنعت نفت و گاز فعال بودند، تصریح کرد: زمینه های متعددی برای همکاری با کره جنوبی وجود دارد و شرکتهای این کشور فعالیت زیادی در بخشهای پیمانکاری ایران داشتند.

وی فروش نفت به کره جنوبی را یکی از محورهای گفتگوی امروز عنوان کرد و با بیان این که یکی از نشانه های مثبت همکاری کره جنوبی در ایران افزایش برداشت نفت است، تصریح کرد: مقامهای کره جنوبی قول داده اند مقدار واردات نفت خام و میعات گازی از ایران را به رقمی بالاتر از پیش از تحریمها برسانند و در طول سال ٢٠١٦ این رقمها را افزایش دهند.

وزیر نفت با بیان این که در این دیدار توصیه شده است که شرکتهای کره جنوبی افزون بر کارهای پیمانکاری که در ایران و پیش از اعمال تحریمها انجام می دادند، به سرمایه گذاری و تامین مالی پروژه ها نیز اقدام کنند، افزود: سرمایه گذاری در صنایع گاز طبیعی مایع شده (ال ان جی)، پتروشیمی، پالایش و پخش به شرکتهای کره جنوبی پیشنهاد داده شده است.

وی با بیان این که مذاکره میان شرکتهای کره جنوبی و ایران از امروز آغاز می شود، تصریح کرد: نگاه ایران به کره جنوبی به عنوان یک شریک مهم آسیایی است و این کشور می تواند مشتری خوبی برای ایران در بخش نفت و حتی ال ان جی باشد.

به گزارش شانا، جو هیونگ هوان، وزیر صنعت، تجارت و انرژی کره جنوبی قرار است پس از این دیدار با اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، حمید چیت چیان، وزیر نیرو، محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، توسعه و تجارت دیدار و گفتگو کند، همچنین قرار است اردیبهشت ماه سال آینده پاک کوئن های، رئیس جمهوری در راس یک هیت بزرگ تجاری و اقتصادی به تهران سفر کند.

۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ۱۳:۴۸
تعداد بازدید : ۸۹۳