سفر ظریف به ٦ کشور با اولویت مسائل اقتصادی

سفر ظریف به ٦ کشور با اولویت مسائل اقتصادی
سخنگوی وزارت امور خارجه از آغاز سفر وزیر امور خارجه به ٦ کشور آسیا و اقیانوسیه در ١٥ اسفندماه خبر داد و گفت: این سفر جزئی از برنامه های تحرک دیپلماتیک تهران در دوران پسابرجام برای استفاده حداکثری از ظرفیتهای آزادشده کشور است.

به گزارش شانا، حسین جابری انصاری صبح امروز (دوشنبه، دهم اسفندماه) در نشست هفتگی خود با خبرنگاران خود اظهارکرد: این سفر از جاکارتا، پایتخت اندونزی برای شرکت در اجلاس فوق العاده سازمان همکاری اسلامی که به درخواست فلسطین و برای حمایت از مسجدالاقصی برگزار می شود، آغاز خواهد شد.

وی، کشورهای تایلند، بروئنی، نیوزیلند، سنگاپور و استرالیا را از دیگر مقاصدی عنوان کرد که وزیر امور خارجه در سفر منطقه ای خود به آن کشورها سفر خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این که همراه ظریف هیئت اقتصادی بزرگی حضور خواهد داشت، تاکید کرد: سفرهای متقابلی از سوی کشورهای آسیایی و کشورهای دیگر نیز در حال انجام است.

جابری انصاری ادامه داد: یکی از اولویتهای اساسی در این سفر مسایل اقتصادی و پیگیری های توافقنامه های اقتصادی ایران با دیگر کشورها و رایزنیهای سیاسی درباره تحولات منطقه ای و بین المللی است.

وی با بیان این که انتخابات روز جمعه و حضور گسترده مردمی در انتخابات افزایش فرآیند قدرت و اقتدار ملی ایران منجر می شود، گفت: سیاست خارجی کشور هم به طور مستقیم از این وضع سود خواهد برد و در چارچوب اهداف ملی حداکثر استفاده را از این وضع می برد.

۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ۱۳:۵۰
تعداد بازدید : ۹۴۲