زنگنه پس از دیدار با وزیر صنعت و انرژی کره جنوبی:واردات نفت سئول از ایران افزایش می‌یابد

وزیر نفت مقدار واردات کنونی نفت کره جنوبی از ایران را روزانه ١٠٠ هزار بشکه عنوان کرد و گفت: امیدواریم این مقدار به بیش از دو برابر رقم کنونی برسد.

به گزارش شانا، بیژن زنگنه دیروز پس از دیدار با جو هیونگ هوان، وزیر صنعت، تجارت و انرژی کره جنوبی در جمع خبرنگاران درباره مهم‌ترین محور این دیدار با اشاره به اینکه کره جنوبی پیش از تحریم، فعالیت زیادی در ایران داشته است و شرکت‌های پیمانکاری این کشور در صنعت نفت و گاز فعال بودند، تصریح کرد: زمینه‌های متعددی برای همکاری با کره جنوبی وجود دارد و شرکت‌های این کشور فعالیت زیادی در بخش‌های پیمانکاری ایران داشتند.

47352462443734584683457357427473535846946

وی فروش نفت به کره جنوبی را یکی از محورهای گفت‌وگوی دیروز عنوان کرد و با بیان اینکه یکی از نشانه‌های مثبت همکاری کره جنوبی در ایران افزایش برداشت نفت است، تصریح کرد: مقام‌های کره جنوبی قول داده‌اند مقدار واردات نفت خام و میعانات گازی از ایران را به رقمی بالاتر از پیش از تحریم‌ها برسانند و در طول سال ٢٠١٦ این رقم‌ها را افزایش دهند.

وزیر نفت با بیان اینکه در این دیدار توصیه شده است که شرکت‌های کره جنوبی افزون بر کارهای پیمانکاری که در ایران و پیش از اعمال تحریم‌ها انجام می‌دادند، به سرمایه‌گذاری و تامین مالی پروژه‌ها نیز اقدام کنند، افزود: سرمایه‌گذاری در صنایع گاز طبیعی مایع شده (ال ان جی)، پتروشیمی، پالایش و پخش به شرکت‌های کره جنوبی پیشنهاد داده شده است.

وی با بیان اینکه مذاکره میان شرکت‌های کره‌جنوبی و ایران از هم‌اکنون آغاز شده، تصریح کرد: نگاه ایران به کره جنوبی به‌عنوان یک شریک مهم آسیایی است و این کشور می‌تواند مشتری خوبی برای ایران در بخش نفت و حتی ال ان جی باشد.

ایران روزانه ١,٧٥ میلیون بشکه نفت صادر کرد

بیژن زنگنه در حاشیه این دیدار با اعلام اینکه صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در بهمن ماه به یک میلیون و ٧٥٠ هزار بشکه در روز رسید، گفت: صادرات نفت و میعانات گازی ایران در بهمن ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ٤٠٠ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

568563574373584589469468345743473584694695707

به گزارش شانا، جو هیونگ هوان، وزیر صنعت، تجارت و انرژی کره جنوبی قرار است پس از این دیدار با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری، حمید چیت‌چیان وزیر نیرو و محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت دیدار و گفت‌وگو کند، همچنین قرار است اردیبهشت ماه سال آینده پاک کوئن‌های، رئیس‌جمهوری کره در رأس یک هیات بزرگ تجاری و اقتصادی به تهران سفر کند.

۱۱ اسفند ۱۳۹۴ ۰۹:۱۲
تعداد بازدید : ۴۸۷