پتروشیمی «مارون» و «پلی نار» صدرنشین پلی پروپیلن سازها

دیروز معاملات پلی پروپیلن سازها نسبت به هفته گذشته با رونق بیشتری روبه رو بود، به طوری که پتروشیمی مارون با حجم فروش ۲۲۰۰ تن پلی پروپیلن نساجی توانست صدرنشین پلی پروپیلن سازها باشد.

به گزارش «پتروتحلیل»، پلی نار هم بعد از مارون ۱۱۰۴ تن پلی پروپیلن نساجی فروخت. رجال و نویدزرشیمی هم به ترتیب با فروش ۶۳۰ و ۴۴۱ تن در رده های بعدی جدول فروش پلی پروپیلن سازها قرار داشتند.

پلی پروپیلن های نساجی پلی نار ومارون، همچنین گرید ZR332 نویدزرشیمی با رقابت از سوی معامله گران خریداری شد.

به این ترتیب پلی پروپیلن شیمیایی  ZB۳۳۲نویدزرشیمی که به میزان ۳۳۶ تن عرضه شده بود، ۹۴۵ تن تقاضا داشت. قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۴۴۱ تومان و میانگین قیمت خرید این کالا ۳ هزار و ۵۸۷ تومان رقم خورد.گریدهای پلی پروپیلن نساجیZH۵۵۰J و پلی پروپیلن شیمیایی ZR۲۳C به ترتیب به میزان ۸۴ و ۲۱ تن توسط مصرف کنندگان خریداری و بخشی از تناژ عرضه این کالاها وارد سیستم مچینگ شد.

همچنین پلی پروپیلن های نساجی Z۳۰S و C۳۰S مارون هم با افزایش تقاضا و حجم معاملات روبه رو شدند، به طوری که عرضه ۱۵۴۰ تنی Z۳۰S به میزان ۴۱۱۴ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۲ هزار و ۸۴۷ تومان و میانگین قیمت خرید آن نیز ۲ هزار و ۹۶۱ تومان رقم خورد.

همچنین گرید C۳۰S مجتمع مارون نیز ۶۶۰ تن عرضه و ۲ هزار و ۴۶ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۲ هزار و ۸۴۷ تومان و میانگین قیمت خرید آن نیز ۲ هزار و ۹۶۱ تومان رقم خورد.

پلی پروپیلن های نساجی پلی نار هم امروز تقاضایی بیش از عرضه داشتند، به طوری که گرید PYI۲۵۰ ، به میزان ۵۰۴ تن عرضه  و ۹۸۷ تن تقاضا داشت. قیمت پایه این کالا ۲ هزار و ۸۴۷ تومان و میانگین قیمت ثبت شده برای خرید آن هم ۲ هزار و ۹۱۴ تومان رقم خورد. پلی پروپیلن نساجی SF۰۶۰ این مجتمع هم به میزان ۶۰۰ تن عرضه و ۱۸۶۰ تن تقاضا داشت. قیمت پایه آن ۲ هزارو ۸۴۷ تومان و میانگین قیمت ثبت شده برای خرید آن هم ۲ هزار و ۹۷۴ تومان بود.

 به گفته جواد موسوی،مدیرکالایی کارگزاری اطمینان سهم امروز در بازار پلی پروپیلن سازها، پلی پروپیلن ها با MFR3.5 با استقبال اندک نسبت به مابقی پلی پروپیلن ها روبه رو بودند. به طوری که گرید ۱۱۰۲Xk رجال و ۵۵۰J نویدزرشیمی حجم پایینی در معاملات داشتند.

وی افزود: پلی پروپیلن ها با MFR6 و ۲۵ MFR  حجم معاملات خوبی را امروز نسبت به هفته قبل رقم زدند. به این ترتیب گریدهای  Z30S مارون، ۵۵۲R و Py250 با MFR25 و  ۰۶۰ پلی نار و C30S مارون با MFR6  معاملاتی با حجم بالا داشتند.

در همین حال امروز پلی پروپیلن ۵۱۰L با MFR6 هم در بورس کالا عرضه نشده بود. از سوی دیگر روز گذشته در بازار آزاد قیمت گریدهای متفاوت پلی پروپیلن از ۲۰ تا ۳۰۰ تومان گران تر از روز قبل پیشنهاد شدند.

این در حالی است که قیمت پلی پروپیلن های با MFR3.5  در بازار آزاد و بورس، کلا ۱۰۰ تا ۱۲۰ تومان اختلاف قیمت دارد و این موضوع یکی از دلایلی از که معاملات آنها نیز با رونق کمتری در روز دوشنبه روبه رو بود.

۱۱ اسفند ۱۳۹۴ ۰۹:۴۰
تعداد بازدید : ۵۲۱