واحد جدید پردازش گاز در مجتمع پتروشیمی روسیه

واحد جدید پردازش گاز در مجتمع پتروشیمی روسیه
روسیه با هدف افزایش ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی خود یک واحد جدید پردازش گاز برای تامین خوراک مجتمع پتروشیمی استاورولن راه اندازی کرد.

به گزارش نیپنا  به نقل از کمیکال تکنولوژی، شرکت انرژی لوک اویل فاز اول یک واحد پردازش گاز در مجتمع پتروشیمی استاورولن در بودنوسک روسیه راه اندازی کرد ، این کارخانه روسی دارای ظرفیت تولید 2.2 میلیارد متر مکعب گاز خام در سال است که خوراک مناسبی برای تولید محصولات مختلف صنعت پتروشیمی خواهد بود.

این اقدام، مرکز لوک اویل را قادر خواهد ساخت تا با استفاده از گاز تولید شده در شمال دریاچه خزر، علاوه بر تامین انرژی و ایجاد امکانات تولید برق بتواند محصولات پتروشیمی نیز تولید کند.

شرکت انرژی لوک اویل قصد دارد تا دراین واحد پتروشیمی گاز را به منظور تولید پلی اتیلن پردازش کند..

رییس واحد  PJSC  لوک اویل در رابطه با این واحد پتروشیمی گفت: من مطمئن هستم که تولید هر یک از محصولات پتروشیمی تاثیر قابل توجهی در توسعه اقتصادی شرکت و مناطق اطراف آن خواهد داشت.

انتظار می رود که پلی اتیلن تولید شده برای توسعه صنعت پلاستیک و رشد بازار کسب وکار روسیه مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: راه اندازی فاز اول واحد پردازش گاز در کارخانه  استاورولن  یکی از مجموعه پروژه های گسترده ای است که لوک اویل در سال 2016 از آن بهره برداری شده است.

بر اساس گزارش مجله نفت و گازدر ماه گذشته، شرکت لوک اویل بسیاری از طرحهای نیمه کاره پتروشیمی را به روز رسانی کرده است و واحد تولید اتیلن استاورولن با ظرفیت تولید 350 هزار تن با این به روز رسانی انتظار می رود به ظرفیت تولید 255 هزار تن برای اتیلن و پلی اتیلن در سال 2021 برسد.

۱۱ اسفند ۱۳۹۴ ۱۱:۵۲
تعداد بازدید : ۵۲۱