صادرات نفت ایران ۲۰۰ هزار بشکه افزایش یافت

صادرات نفت ایران ۲۰۰ هزار بشکه افزایش یافت
رویترز اعلام کرد عرضه نفت ایران در دومین ماه سال جاری میلادی و نسبت به آخرین ماه سال گذشته ۲۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته، در حالی که مقامات ایرانی می گویند صادرات نفت ایران به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز رشد داشته است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، تولید نفت اوپک در ماه فوریه به دلیل توقف صادرات نفت در شمال عراق و کاهش تولید برخی دیگر از تولید کنندگان، نسبت به بالاترین تولید ماهانه در سال های اخیر کاهش داشته است.
تولید عربستان تغییری نداشته که نشان می دهد ریاض در حال عمل کردن به توافق 16 فوریه با ونزوئلا، قطر و روسیه درباره فریز تولید است.
بر اساس این تحقیق، که بر اساس آمارهای کشتیرانی و اطلاعات به دست آمده از منابع موجود در شرکت های نفتی، اوپک و موسسات مشورتی، عرضه نفت اوپک در ماه فوریه از 32.65 میلیون بشکه در ماه ژانویه به 32.37 میلیون بشکه در روز رسید.
بخش عمده ای از  کاهش تولید در ماه فوریه غیرداوطلبانه بوده است. بیشترین کاهش مربوط به عراق بوده که ناشی از توقف صادرات نفت از خط لوله عبوری از منطقه کردستان بوده است.
اولیویر جاکوب، تحلیلگر بازار نفت در موسسه پتروماتریکس گفت: «اختلال در ارسال نفت از کردستان از این جهت مهم است که آنها بخش بزرگی از افزایش صادرات نفت عراق را به خود اختصاص می دادند.»
این خط لوله که در ماه های اخیر روزانه 600 هزار بشکه نفت صادر می کرد، از 17 فوریه به حالت تعطیل درآمده و احتمالا تا اواسط ماه مارس بازگشایی نخواهد شد.
ایران بعد از لغو تحریم ها شاهد افزایش عرضه نفت خود بوده است. این کشور که قصد دارد سهم خود را از بازار پس بگیرد، از توافق بر سر فریز تولید انتقاد کرده است
بر اساس این گزارش، عرضه نفت ایران نسبت به ماه دسامبر 200 هزار بشکه در روز افزایش یافته، در حالی که مقامات ایرانی می گویند صادرات نفت ایران بسیار بیشتر و به میزان 500 هزار بشکه در روز رشد داشته است.
تولید نفت نیجریه نیز در این ماه کاهش داشته است.
۱۱ اسفند ۱۳۹۴ ۱۳:۴۲
تعداد بازدید : ۴۱۱