استرالیا تحریم‌های ایران را لغو کرد

استرالیا تحریم‌های ایران را لغو کرد
استرالیا با تبعیت از قدرت های جهانی بعد از اجرایی شدن توافق هسته ای بخشی تحریم ها علیه ایران را لغو کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، استرالیا در تبعیت از قدرت های جهانی بعد از اجرایی شدن توافق هسته ای تحریم ها علیه ایران را لغو کرد.
بر اساس تغییرات اعلام شده از سوی دولت استرالیا، بنگاه های تجاری این کشور دیگر برای تجارت بیش از 20 هزار دلار استرالیا با ایران نیازی به کسب مجوز از دولت این کشور نخواهند داشت.
بر اساس اعلام وزارت امور خارجه و تجارت استرالیا، هرچند این کشور بخشی از تحریم ها علیه ایران را که در سال 2008 وضع شده بود، به حالت تعلیق درآورده، اما برخی از تحریم های غیر هسته ای استرالیا علیه ایران همچنان پابرجا هستند.
تحریم های ایران در زمینه انتقال کالاهای حساس اشاعه ای، تسلیحاتی و موشک های بالستیک و تحریم ها علیه برخی اشخاص و موسسات همچنان پابرجا هستند.
نهاد دولتی نظارت بر پول شویی استرالیا انتظار دارد نهادهای گزارش دهنده، تمام پرداخت های انجام شده از کشورهای ثالث به ایران یا کره شمالی را مورد بررسی دقیق قرار دهند.
این نهاد گفته، تمام تراکنش ها با این کشورها باید «با ریسک بالا» تلقی شوند.
ایران همواره ادعای کشورهای غربی درباره غیرصلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود را رد کرده است.
آمریکا و اتحادیه اروپا در ماه ژانویه به صورت رسمی تحریم های بانکی، فولاد، کشتیرانی و سایر تحریم ها علیه ایران را لغو کردند و به این کشور اجازه دادند تا بار دیگر به بازار جهانی نفت باز گردد.
با این حال، برخی از تحریم های آمریکا علیه ایران همچنان پابرجا هستند.
۱۲ اسفند ۱۳۹۴ ۱۱:۲۸
تعداد بازدید : ۸۷۴