نخست وزیر ترکیه وارد تهران شد

نخست وزیر ترکیه وارد تهران شد
نخست وزیر ترکیه در راس یک هیئت بلندپایه سیاسی و اقتصادی وارد بامداد شنبه (١٥ اسفندماه) تهران شد.

به گزارش شانا، احمد داود اوغلو، نخست وزیر ترکیه ساعاتی پیش در راس یک هیئت بلندپایه سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد و مورد استقبال محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفت.

در این سفر وزرای اقتصاد، گمرک و تجارت، انرژی، حمل و نقل و ارتباطات و توسعه، کارشناسان و مسئولان دولتی و شماری از نمایندگان اصحاب رسانه های مهم ترکیه، داود اوغلو را همراهی می‌کنند.

با توجه به ترکیب سفر هیئت بلندپایه ترکیه به ایران، می‌توان گفت که بخش اصلی گفتگوهای دو طرف را مسائل اقتصادی و تجاری و ارتقا سطح مناسبات دو کشور و چگونگی دستیابی به هدف ٣٠ میلیارد دلاری در مبادلات بازرگانی دو کشور تشکیل خواهد داد.

چشم انداز ٣٠ میلیارد دلاری برای دوره میان مدت در روابط، از سوی روئسای جمهوری دو کشور تعریف شده است.

برنامه این سفر با هدف توسعه و تحکیم مناسبات و همکاریهای سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دوجانبه میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه و درپی رایزنی و توافق انجام شده از سوی مقامهای بلندپایه وزارت امورخارجه دو کشور تنظیم شده است.

به گزارش ایرنا، سفر نخست وزیر ترکیه به ایران، به دنبال اجرایی شدن برجام و استقبال گسترده بخش خصوصی و دولتی این کشور از توافق هسته‌ای ایران با غرب، انجام شده است.

ترکیه در شرائط پسابرجام و پساتحریم به دنبال ایجاد تحرک جدید به مناسبات اقتصادی و تجاری با ایران و حضور فعالانه بخش خصوصی در بازار ایران است.

به دنبال سفر داود اوغلو به ایران، موضوع سفر محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه و دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری به ترکیه نیز مطرح است.

همچنین قرار است بیست و پنجمین نشست کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی و تجاری دو کشور امسال در ترکیه برگزار شود.

۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ۰۹:۱۹
تعداد بازدید : ۹۲۵