توسعه روابط ایران و ترکیه با نگاه بیشتر به بخش خصوصی

توسعه روابط ایران و ترکیه با نگاه بیشتر به بخش خصوصی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه، بازسازی روابط میان دو کشور را خواستار شد و بر توسعه روابط مشترک با نگاه بیشتر به بخش خصوصی تاکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود واعظی، امروز (شنبه، ١٥ اسفندماه) در دیدار با جودت ایلماز، وزیر توسعه و رئیس کمیسیون مشترک ترکیه، گفت: گسترش همکاریهای دوجانبه مورد تاکید طرفین است.

وی افزود: ایران و ترکیه به عنوان کشورهای همسایه با پیوندهای تاریخی و فرهنگی بسیار طولانی باید روابط خود را در بالاترین سطح حفظ کنند و اجازه ندهند رخدادها و حوادث سیاسی بر این مناسبات تاثیر بگذارد.

واعظی، ضمن مرور روابط اقتصادی و پی ریزی آن به عنوان نقطه راه در دولت تدبیر و امید، به موضوعهای مختلف همچون انرژی، بانک و حمل و نقل، گمرک، توریسم فرهنگی و همکاریهای فنی برای توسعه همکاریها اشاره و تصریح کرد: دو کشور باید روابط را دوباره بازسازی کنند و از ظرفیتهای موجود و زیرساختهای فراهم شده حمایت لازم را داشته باشند.

وزیر توسعه ترکیه نیز در این دیدار به موفقیت آمیز بودن پیشبرد روابط دو کشور اشاره کرد و گفت: رخدادهای زودگذر با توجه به عمق روابط، پیوندهای دو کشور را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

جودت ایلماز افزود: دولت ترکیه مصمم است مناسبات دو کشور را ارتقا داده و با برگزاری هرچه سریعتر اجلاس کمیسیون مشترک، بتواند روابط تهران، آنکارا را به ظرفیتهای بیشتر از گذشته برساند.

۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ۱۴:۱۶
تعداد بازدید : ۹۱۸