عادی شدن روابط تجاری با ایران یک روزه نمی‌شود

عادی شدن روابط تجاری با ایران یک روزه نمی‌شود
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امیدواریم رشد بخش صنعت در سالجاری مثبت باشد، گفت: برخی‌ها فکر می‌کنند با اعلام اجرای برجام باید همه موارد به حالت عادی برگردد در حالی که یک روزه این امر امکانپذیر نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه دومین همایش تجاری بانکی ایران و اروپا در پاسخ به این سوال که رشد صنعت در سالجاری چگونه بوده است، اظهار داشت: قیمـت‌های جهانی و همچنین رکود نسبی که در سطح بین‌الملل و بازارهای ایران به وجود آمده و از طرفی کاهش قیمت نفت باعث شد روند رشد بخش صنعت کمتر شود.

وی افزود: امیدواریم همانطور که در بخش صادرات شاهد رشد 5 درصدی بودیم در کل بخش صنعت و معدن هم امیدواریم رشد مثبت باشد ولی احتمالا کمتر از سال گذشته خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه روابط بانکی ایران و دنیا برقرار نشده است، گفت: بعد از توافق برجام اتحادیه اروپا و امریکا دستورالعمل‌ها را صادر کردند و محدودیت‌ها برداشته شده است.

نعمت‌زاده ادامه داد: بانک صنعت و معدن اولین بانکی بود که در روز بعد از اجرای برجام توانست تعدادی ال‌سی را مستقیما بازکند و امروز 20 بانک در این حوزه فعال شده‌اند و امیدواریم بانکها یکی پس ازدیگری در این بخش فعال شوند.

وی تصریح کرد: برخی‌ها فکر می‌کنند همین که اعلام شد باید همه چیز به حالت عادی برگردد در حالی که خراب کردن سالها طول کشید و قطعا درست کردن یک روزه انجام نمی‌شود و موانعی در این خصوص وجود ندارد.

عضو کابینه دولت یازدهم تاکید کرد: بانکها و دستگاه‌ها باید ضوابط را مشخص کنند زیرا بخش اعظمی از رویه‌ها در نظام بانکی و نرم‌افزارها و شبکه‌های ارتباطی تغییر کرده و باید بانکها با هم تفاهم کنند تا مشکلات حل شود.

نعمت‌زاده گفت: خوشبختانه در بحث سرمایه‌گذاری خارجی در طی دو ماه گذشته حداقل 10 مورد به قرارداد نهایی منجر شده و ده‌ها مورد دیگر در حال مذاکره است.

۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ۱۴:۴۷
تعداد بازدید : ۹۷۱