٨٨ درصد محصولات شهرک پتروشیمی مکران صادر خواهد شد

٨٨ درصد محصولات شهرک پتروشیمی مکران صادر خواهد شد
مدیرعامل شهرک پتروشیمی مکران گفت: با راه اندازی کامل فازهای شهرک پتروشیمی مکران، ٢٢ میلیون تن از ٢٥ میلیون تن محصولات تولیدی این شهرک از کشور صادر می شود.

به گزارش شانا، محمدرضا موثقی نیا، در بازدید وزرای صنعت و تجارت و حمل و نقل عمان با تشریح طرح شهرک پتروشیمی مکران، ظرفیتها و توانمندیهایی که به واسطه راه اندازی فازهای کامل آن در منطقه ایجاد می شود، گفت: فرصتهای به وجود آمده در شرایط پساتحریم، نقطه عطف جذب سرمایه برای توسعه صنعت پتروشیمی و بویژه هاب سوم پتروشیمی در منطقه آزاد چابهار است.

وی ادامه داد: توسعه سواحل شهرک پتروشیمی مکران با برآورد سرمایه گذاری بالغ بر ١٥ میلیارد دلار در حال ساخت است.

موثقی نیا با اشاره به این که با راه اندازی کامل فازهای شهرک پتروشیمی مکران، ٢٢ میلیون تن از ٢٥ میلیون تن محصولات تولیدی این شهرک از کشور صادر می شود، گفت: همچنین با بهره برداری از این شهرک، اشتغال زایی قابل توجهی در منطقه و استان ایجاد خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شهرک پتروشیمی مکران، علی بن سعود السنیدی، وزیر صنعت وتجارت و احمدبن محمد الفطیسی، وزیر حمل و نقل کشور عمان به همراه ٥٠ فعال اقتصادی روز گذشته (شنبه، ١٥ اسفندماه) از شهرک پتروشیمی مکران بازدید کردند.

این هیئت تجاری و اقتصادی عمانی، بازدید از طرح توسعه بندرها، ظرفیتها و توانمندیهای بندر و منطقه آزاد چابهار و تسهیل در مراودات تجاری، سرمایه گذاری، ترانزیت و ترانشیب را در برنامه دارند.

۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ۱۴:۵۴
تعداد بازدید : ۴۸۱