امضای قرارداد ۸ میلیارد دلاری عاملیت صندوق توسعه ملی با ۲ بانک

امضای قرارداد ۸ میلیارد دلاری عاملیت صندوق توسعه ملی با ۲ بانک
دیروز قرارداد عاملیت دو بانک ملت و صادرات با صندوق توسعه ملی به مبلغ ۸ میلیارد دلار در محل این صندوق امضا شد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، هشتمین و نهمین امضای قرارداد عاملیت بانک‌ها با صندوق توسعه ملی امروز در محل این صندوق بین صندوق توسعه ملی و بانک ملت به مبلغ 7 میلیارد دلار و بین صندوق و بانک صادرات به مبلغ یک میلیارد دلار به امضا رسید.

بالاترین رقم قرارداد عاملیت بین بانک ملت و صندوق توسعه ملی به امضای رحیم قربانی مدیر عامل صندوق و علی دیواندری مدیرعامل بانک ملت به مبلغ ۷ میلیارد دلار رسید.

همچنین قرارداد یک میلیارد دلاری بین قربانی مدیرعامل صندوق و پیشرو مدیرعامل صادرات به امضا رسید.

علی دیواندری در این مراسم گفت: بانک ملت ظرفیت جذب مناسبی دارد، به گونه‌ای که سال گذشته عملکرد خوبی در طرح‌های توسعه‌ای مانند انرژی، طرح‌های زیربنایی، نفت و گاز و تجارت اجرا کرده است و با امضای این قرارداد امکان جذب منابع صندوق برای طرح‌های گوناگون فراهم می‌شود.

مدیرعامل بانک ملت، افزود: این قرارداد گامی در جهت آینده‌نگری بانک است که اثرات مستقیمی در اقتصاد کشور و رونق بخش صنعت خواهد گذاشت و اگر در فاینانس‌های خارجی محدودیتی وجود دارد، اما منابع صندوق توسعه ملی امکان مناسبی فراهم کرده است.

همچنین پیشرو مدیرعامل بانک صادرات نیز در این مراسم گفت: این بانک در گذشته از منابع حساب ذخیره ارزی استفاده کرده و هم از منابع داخلی بانک به صورت ارزی و ریالی به بخش تولید اختصاص داده و اکنون از منابع صندوق توسعه ملی با این قرارداد استفاده می‌کنند.

مدیرعامل بانک صادرات خواهان استفاده از این منابع جهت سرمایه‌ در گردش واحدهای تولیدی و نیز بخش‌های تولید، صنعت، معدن و کشاورزی شد.

وی گفت: از این منابع جهت اجرای صنایع تبدیلی صادراتی و طرح‌های مناطق کمتر توسعه یافته که از نظر نرخ سود و آورده متقاضی تامین شده‌اند، پرداخت می‌شود.

رحیم قربانی نیز در این مراسم گفت: در کنار بانک‌های عامل خبرنگاران نیز به عنوان نگهبانان منابع صندوق توسعه ملی مرتب بازخواست می‌کنند و خواهان استفاده بهینه این منابع در بخش‌های مولد کشور هستند.

مدیرعامل صندوق توسعه ملی افزود: تاکنون قراردادهای عاملیت به مبلغ 14.760 میلیارد دلار امضا شده و امروز 2 قرارداد به مبلغ 8 میلیارد دلار امضا می‌شود.

وی افزود: هیچ اقتصادی بزرگی در منطقه قابلیت جذب چنین مبلغی در مدت کوتاه را ندارد و باید با مراقبت سعی شود منابع صندوق توسعه ملی ابزاری برای رشد 8 درصدی اقتصاد و نیز اول شدن ایران در منطقه در افق چشم‌انداز استفاده شود.
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۸:۰۲
تعداد بازدید : ۱,۱۰۰