نفت از ۳۹ دلار عبور کرد

نفت از ۳۹ دلار عبور کرد
با کاهش عرضه و بهبود چشم انداز اقتصادی جهان قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت و هر بشکه نفت برنت در برابر ۳۹ دلار و ۴۹ سنت معامله شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که کاهش عرضه و بهبود چشم انداز اقتصاد جهانی انتظارات برای ترمیم بازار را تقویت کرده، قیمت نفت امروز شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 77 سنت، معادل 2 درصد افزایش به رقم 39  دلار و 49 سنت رسید.  این رقم بیشر از یک سوم بالاتر از پایین ترین رقمی است که در ماه ژانویه به ثبت رسیده بود. در ماه ژانویه قیمت نفت به پایین ترین رقم در طی 12 سال گذشته رسید.

قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز با 71 سنت افزایش به 36 دلار و 63 سنت رسید که 40 درصد بالاتر از پایین ترین رقم های ثبت شده در ماه فوریه بود.

بن له بران، تحلیلگر بازار نفت در موسسه آپشنز اکسپرس گفت، بهبود چشم انداز اقتصادی در حال افزایش دادن قیمت هاست.

تحلیلگران گفتند، آمارهای قوی از بازار کار آمریکا موجب شد که قیمت ها در روز جمعه و اوایل روز دوشنبه افزایش یابد، اما اکنون توجهات به سمت آسیا معطوف شده است.

مورگان استنلی روز دوشنبه اعلام کرد، پارلمان چین که این هفته نشست سالانه آن قرار است برگزار شود امسال به عنوان یکی از اهداف کلیدی سیاستگذاری اش قصد دارد «موانع موجود در بازار برای حمل و نقل نفت و گاز را کاهش دهد.»

در بخش عرضه، آمارهای منتشر شده در روز جمعه نشان داد که شرکت های انرژی آمریکایی در تلاش برای کاستن از هزینه ها، برای یازدهمین هفته متوالی تعداد سکوهای حفاری نفتی را کاهش داده و به پایین ترین رقم از دسامبر 2009 رسانده اند.

بر اساس آمارهای موسسه بیکر هاگز، این شرکت ها در هفته منتهی به 4 مارس، 8 سکوی دیگر را تعطیل کردند و کل سکوها را به 392 عدد رساندند.

ریک اسپونر تحلیلگر بازار نفت با اشاره به چشم انداز مثبت حاکم بر بازار پیش بینی کرد که قیمت نفت در جلسه آینده به رقم 40 دلار برسد.

۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ۱۰:۱۷
تعداد بازدید : ۴۱۴