اندونزی ترجیح می دهد از ایران میعانات گازی بخرد

اندونزی ترجیح می دهد از ایران میعانات گازی بخرد
نماینده اندونزی در هئیت عامل اوپک اعلام کرد که جاکارتا در پی واردات میعانات گازی و ال پی جی از ایران است، اما واردات نفت خام از تهران احتمالی اندک دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نماینده اندونزی در هیئت عامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) دیروز (دوشنبه، ١٧ اسفندماه) اعلام کرد: معامله برای واردات میعانات گازی و ال پی جی از ایران احتمالی بالا دارد، اما احتمال واردات نفت خام ایران اندک است.

در هفته جاری، هیئتی از مسئولان اندونزیایی برای مذاکره درباره همکاری در زمینه انرژی، به ایران سفر می کنند.

ویدهیاوان پراویراتمادجا، نماینده اندونزی در هیئت عامل اوپک، اعلام کرد که احتمال واردات نفت خام از ایران اندک است زیرا بیشتر پالایشگاههای اندونزی نفت خام شیرین به کار می گیرند در حالی که ایران نفت خام نوع ترش تولید می کند.

وی با اشاره به این که اندونزی تنها ٤٠٠ هزار بشکه نفت وارد می کند که ١٢٠ هزار بشکه آن به نفت خام ترش عربستانی اختصاص دارد، گفت: تقاضای ما برای نفت خام، محدود است.

پراویراتمادجا همچنین اعلام کرد که پیش از نهایی شدن توافق واردات نفت خام و ال پی جی از ایران، دولت اندونزی باید شیوه انتقال پول به ایران را مشخص کند.

نماینده اندونزی در هیئت عامل اوپک گفت: مهمترین نیاز اندونزی ال پی جی است و ایران ظرفیت مازاد تولید این سوخت را دارد؛ اگر ایرانیها قیمتی مناسب پیشنهاد کنند، خود به خود باید از ایران خرید کنیم.

جوکو ویدودو، رئیس جمهوری اندونزی، چندی پیش اعلام کرد که از بانکهای این کشور خواسته است که برای از سر گیری روابط بانکی با ایران پس از پایان تحریمها، با مسئولان ایرانی همکاری کنند.

۱۸ اسفند ۱۳۹۴ ۱۰:۴۹
تعداد بازدید : ۴۴۵