جزئیات سفر هیئت انگلیسی به ایران/ وزیر کسب و کار انگلیس: باید بازارهای جدید پیدا کنیم

جزئیات سفر هیئت انگلیسی به ایران/ وزیر کسب و کار انگلیس: باید بازارهای جدید پیدا کنیم
یک هیئت تجاری بزرگ از انگلیس متشکل از مدیران شرکت های مختلف نفت و گاز، خدمات مالی، زیرساخت و بخش های مهندسی قرار است در ماه می میلادی به ایران سفر کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از فایننشال تایمز، ساجد جاوید، وزیر پاکستانی الاصل کسب و کار انگلیس که از فرصت های «تقریبا نامحدود» تجارت با ایران تمجید کرده، روز چهارشنبه جزئیات مربوط به سفر بزرگترین هیئت تجاری انگلیس به ایران را اعلام خواهد کرد.

وزیر کسب و کار انگلیس برنامه خود برای سفر به ایران در ماه می در راس هیئتی تجاری را برای منتفع شدن از لغو تحریم های ایران اعلام خواهد کرد.

در این سفر مدیران شرکت های مختلف نفت و گاز، خدمات مالی، زیرساخت و بخش های مهندسی حضور خواهند داشت.

وی به میهمانان حاضر در نشست ایران که با میزبانی فایننشال تایمز در لندن برگزار می شود خواهد گفت که آینده انگلیس به عنوان یک کشور تجارت کننده نمی تواند صرفا وابسته به تعامل با «شرکای آسان و آشنا باشد.» بلکه آینده کشور به همکاری با شرکای فراتر از طرف های معمول در اروپا و متحدان سنتی انگلیسی زبان بستگی خواهد داشت.

وی خواهد گفت: «ما نمی توانیم تنها با آنهایی که می شناسیم تعامل کنیم... ما باید بازارهای جدیدی برای کالاهای انگلیسی پیدا کنیم و منابع جدیدی برای سرمایه گذاری خارجی بیابیم.»

جاوید در عین حال اعلام خواهد کرد که آژانس تامین اعتبار صادراتی دولت انگلیس (یو کی اکسپرت فاینانس) یادداشت تفاهمی را با همتای ایرانی خود یعنی صندوق تضمین صادرات ایران به امضا رسانده است.

وی خواهد گفت: «تجارت درها را باز می کند و چهارچوبی فراهم می سازد که بر مبنای آن می توان روابط دیپلماتیک را ساخت... تجارت موجب ایجاد نفوذ و اهرمی می شود که در هنگام مذاکره و به کار می آید و سدی در برابر بی ثباتی سیاسی ایجاد می نماید.»

روابط بین ایران و انگلیس در سایه سیاست های دولت حسن روحانی در طی سال گذشته ارتقا یافته است.

فرانسیس مائود، وزیر تجارت انگلیس در ماه ژانویه گفت، تجار انگلیسی باید «از فرصت های تجاری به وجود آمده بعد از لغو تحریم ها بهره برداری کنند.»

انتخاب لورد لامونت، به عنوان نماینده ویژه تجارت با ایران بخشی از تلاش های گسترده دولت انگلیس برای افزایش حجم صادرات بوده است.

جاوید اذعان خواهد کرد که بسیاری از شرکت های انگلیسی همچنان به ویژه در بخش مالی تمایلی به تعامل با ایران ندارند. نمایندگان بانک های مهم انگلیسی در سفر به ایران که توسط اتاق بازرگانی ایران و انگلیس ترتیب داده شده حضور نخواهند داشت.

۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ۱۱:۲۶
تعداد بازدید : ۸۸۱