دستور عملهای ایمنی در صنعت نفت ابلاغ شد

دستور عملهای ایمنی در صنعت نفت ابلاغ شد
وزیر نفت طی نامه‌ای به وزیران دفاع و پشتیبانی نیروی مسلح و صنعت و معدن، راهنما و دستورعملهای ایمنی را در صنعت نفت ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه طی نامه‌ای به سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت راهنما و دستورعملهای ایمنی در صنعت نفت را طی رونوشتی به مشاور وزیر و مدیرکل بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل وزارت نفت ابلاغ کرد.

در این نامه آمده است:

نظر به اهمیت و جایگاه بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) در صنایع کشور و همچنین ضرورت ایجاد سازوکارهای کنترل مخاطرات در واحدهای صنعتی و پروژه‌های در حال اجرا، راهنماها و دستور عملهای HSE و نظارت بر رعایت آنها نقش موثری در کاهش حوادث و در نهایت حفظ جان افراد و محیط زیست، دارایی‌ها و اعتبار سازمانها و بنگاهها خواهد داشت.

در این راستا، وزارت نفت، تهیه و تدوین کلیه راهنماها، روشهای اجرایی و دستور عملهای HSE را در دستورکار قرارداده است که در تدوین آنها از کارشناسان مجرب صنعت نفت، دانشگاه، منابع ملی و بین‌المللی، استانداردهای معتبر و درس آموزی از حوادث گذشته بهره‌گرفته است.

بنابراین به منظور ایجاد وحدت رویه و یکپارچگی در کنترل مخاطرات و کاهش حوادث و با هدف انتقال دانش و تجارب موجود و ارتقای سطح آگاهی و توسعه فرهنگ HSE، به پیوست یک نسخه از مستندات موضوعات برای بهره‌برداری ایفا می شود. 

امید است با همکاری و هماهنگی همه مدیران، متولیان و متخصصان صنعت نفت، شاهد وقوع هیچ‌گونه حادثه‌ایی در سطح کشور نباشیم. 

۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ۱۳:۳۲
تعداد بازدید : ۹۵۱