الزام پتروشیمی های فاز 2 عسلویه به رعایت اصول HSE

الزام پتروشیمی های فاز 2 عسلویه به رعایت اصول HSE
مدیر HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: فاز 2 عسلویه برای توسعه صنعت پتروشیمی بسیار مهم و حساس است و پیگیر نهادینه شدن HSE در تمام بخش ها هستیم .

به گزارش خبرنگار نیپنا، مهندس حمیدرضا عجمی مدیر HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی در نخستین همایش ملاحظات پدافند غیرعامل صنعت پتروشیمی در پسابرجام اظهار کرد : همکاری بخش خصوصی با شرکت ملی صنایع پتروشیمی می تواند زمینه ساز امنیت و آرامش در منطقه عسلویه به ویژه در فاز 2 باشد.

وی با بیان این که حجم گسترده واگذار شدن شرکت ها به بخش خصوصی در صنعت پتروشیمی بی سابقه بوده و در این مسیر با چالش هایی مواجه شدیم گفت: در سال های اخیر در بخش HSE و الزام های آن برای بخش هایی که واگذار شده بودند کمی ابهام وجود داشت و برای NPC ابهاماتی وجود داشت که این تعاملات چگونه برنامه ریزی خواهد شد.

عجمی ادامه داد: اکنون خوشحال هستیم که طی ماه های اخیر تفاهم خوبی میان HSE و بخش خصوصی محقق شده و بستر اشتراک و همکاری و هماهنگی نزدیک فراهم شده است.

مدیر HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: از نظر ما  رعایت الزام های مربوط به HSEو پدافند غیرعامل و نیز مدیریت بحران ارتباطی به بخش خصوصی و دولتی بودن ندارد و همگان باید به آن متعهد باشند.

وی تصریح کرد: صنعت پتروشیمی خود پدافند غیرعامل است و  پلی است میان صنایع بالادست و پایین دست و تفاوت آن با صنایع پایین دست پتروشیمی این است که آن صنایع پایین دست با  حجم های کوچکتر و سرمایه کمتر و در مناطق جغرافیایی گسترده می تواند احداث بشوند .

مدیر HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: سند پدافند غیرعامل شیمیایی سازمان پدافند غیرعامل که به تازگی  نهائی شد برای ما الهام بخش است و موضوع اورژانس شیمیایی بیمارستان بقیه ا... که چندی پیش با حضور سردار مطیعی و سردار جلالی افتتاح شد یک الگوی مفید برای ما است.

عجمی اظهار کرد: صنعت پتروشیمی در حوزه HSE و پدافند غیرعامل و مدیریت بحران این وظیفه و رسالت مهمی را بر عهده دارد و خودمان را مکلف می دانیم با این چارچوب و با همکاری سازمان پدافند غیرعامل این موارد را دنبال کنیم.

۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ۱۴:۲۶
تعداد بازدید : ۹۰۱